Magic & Mayhem: The Art of Magic is het vervolg op het fantastische Magic & Mayhem van Mythos Games. De beroemde Gollop Brothers (UFO, Enemy Unknown) zetten een haast perfecte mix van strategie en RPG neer met het eerste deel uit 1998. Het tweede deel wordt zo mogelijk nog beter, en natuurlijk is alles nu in 3D. GA-RPG speelde wat met de persversie van dit nieuwe deel en kwam met wat screenshots, ook het in oktober gehouden interview met de makers is nog steeds interessant om te lezen.1.) Could you give us a brief overview of the story for Magic & Mayhem: The Art of Magic, and how does the story relate to the original?

The new game is actually a prequel to the storyline of the original game. It occurs some 500 years before the original game occurs, a time when the world was slightly less civilized and the magic was a touch more raw. It concerns the unrest that has occurred with the death of the Magistrator, a powerful wizard who has held the magical world in a state of balance for millennia. The game is set against a backdrop of huge battles of nation against nation.

The single-player campaign sees the player take on the role of Aurax, a young man who finds himself thrust into a quest, discovering magic, and finally re-shaping the political landscape of the lands. We brought in the skills of a professional scriptwriter very early on in the project cycle to help us with the storyline, character development, and dialogue within the game. It certainly has made a difference.

Het coolste aan Magic & Mayhem: The Art of Magic is dat de game ook multiplayer ondersteund via MSN Gaming Zone en dat het gepland staat voor het eerste kwartaal van dit jaar.