Mafia II 'compleet anders' dan Grand Theft Auto | Gamer.nl

Mafia II 'compleet anders' dan Grand Theft Auto | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Voor ons is vrijheid niet het belangrijkste of wat wij willen bieden aan de speler. Wat we eigenlijk willen doen is hun vrijheid beperken om ze een betere ervaring te geven." Omdat de focus bij Mafia II ligt op de gesprekken tu en personages en de cinematische ervaring, vindt Kolar dat Mafia II aan een "compleet andere kant" op gaat dan Grand Theft Auto.

Alan Wake

Kolar vindt dat Mafia II meer gemeen heeft met Alan Wake. "[Dat] is een titel waarin het verhaal een heel belangrijke rol speelt." Daarnaast noemt hij ook de Uncharted-games als voorbeeld. Alex Cox, international producer van 2K, is het met hem eens. "In Alan Wake is de atmosfeer die ze creëren geweldig. Je hoeft niet een open wereld te hebben om dat gevoel te creëren dat je verdwaald bent in het bos en er vijanden van achter en om je heen op je af komen. Die ervaring is belangrijker dan de mogelijkheid om op je dooie gemakje naar vijf of zes verschillende bo en op de map te gaan."

Mafia II speelt zich af van 1945 tot 1955 in Empire Bay, een fictionele stad die gebaseerd is op San Francisco en New York. De game komt op 27 augustus uit in Europa en verschijnt op Xbox 360, Playstation 3 en PC.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou