Nieuws
Cyberpunk 2077

Livestream vandaag toont eerste dlc voor Cyberpunk 2077

Aankomende patch verbetert minimap

Geschreven door Michel Musters op
In een livestream later vandaag wordt de eerste downloadbare content van Cyberpunk 2077 voor het eerst getoond getoond.

De livestream wordt vandaag om 18:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden op het Twitch-kanaal van de ontwikkelaar en draait voornamelijk om de aankomende update 1.3 voor de game, maar er wordt dus ook aandacht aan nieuwe, aankomende content besteed.

Met de aankomende patch 1.3 wordt onder andere een verbeterde minimap toegevoegd aan de game. De minimap in zijn huidige vorm is niet handig om te gebruiken omdat het maar een relatief klein gebied laat zien, maar de nieuwe versie die met de aankomende update wordt toegevoegd is verder uitgezoomd en dus handiger in gebruik. 

Tijdens de livestream moeten ook andere verbeteringen die met de patch worden doorgevoerd uitgelicht worden. Zo is de UI van een update voorzien om het duidelijker te maken of spelers voor Angel of Skye kiezen wanneer ze het Clouds-gebouw bezoeken tijdens de Automatic Love-quest. Ook komt er een goedkopere optie om perks te resetten. De verbeteringen zijn in onderstaande video's te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Blissey komt morgen naar Pokémon Unite Apex Legends-streamer gaat in 54 uur van Bronze naar Predator
24

Reacties op: Livestream vandaag toont eerste dlc voor Cyberpunk 2077

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ebiker

    • 17 augustus 2021 12:13
    Ik houd het niet zo bij dus misschien domme vraag, maar is de hoofd game al gerepareerd ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 17 augustus 2021 12:19
    @ebiker Ik heb het zelf niet gespeeld, maar volgens mij heb ik vernomen dat hij al een stuk stabieler is dan de launchversie. In hoeverre moet ik je verschuldigd blijven.

    Persoonlijk wacht ik nu liever op een next-gen patch, nu ik toch al zo 'laat' ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 17 augustus 2021 16:31
    @MichelMusters Mocht je de game al hebben en in het bezit zijn van een Xbox SX of PS5 dan kan ik je van harte aanbevelen om toch gewoon te gaan spelen, die next-gen patch komt voorlopig toch nog niet. Op de genoemde systemen ziet de game er toch al erg goed uit en draait het gewoon prima! De glitches/bugs gaan opzeker ook gewoon nog aanwezig zijn bij een eventuele next-gen versie. De sfeer, het gave ontwerp van de stad, de cast, de manieren om de talloze (side)missies/freelance klussen te tackelen en het zoeken naar steeds iets betere wapens/armor/componenten is gewoon dik in orde. De mindere aspecten hangen prima in balans met de gave momenten vind ik.

    Zit zelf op de PS5 en vermaak me echt prima. Geen moment spijt van m'n aankoop!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 17 augustus 2021 16:39
    @clandestine666 Ik heb hem nog niet :) Maar thanks voor de impressie!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 17 augustus 2021 16:58
    @MichelMusters No problem! :) Trouwens, fan zijn van sci-fi in het algemeen en Bladerunner-achtige dystopische toekomst verhalen in het bijzonder zal ook wel meehelpen aan m'n waardering voor CP2077..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 augustus 2021 16:44
    @clandestine666 de next gen patch moet in 2e helft van dit jaar komen zelfde als de dlc wat ze dus nu gaan tonen. Dus ze hebben nog tot eind Dec. Maar met de launch werd ook keer op keer uitgesteld. Dus het kan zo maar weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 17 augustus 2021 17:00
    @hulstpower Ik zie het idd zomaar naar volgend jaar worden doorgeschoven.. Kan ik de dlc misschien wel met alle next-gen toeters en bellen gaan spelen, lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 augustus 2021 17:16
    @clandestine666 ik speel de game nog steeds, heb hem uitgespeeld maar af en toe paar side quest. Vind het wel heerlijke game jammer van de bugs maar het word wel beter met elke update gelukkig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 17 augustus 2021 12:30
    @ebiker hangt er vanaf over welk platform je het hebt. Op de PS4 en xone zijn de framerates wel stabieler, maar ze hebben bijna alle voetgangers uit de stad verwijderd. Op die manier voelt de game niet aan zoals bedoeld. Op ps5 en series x is dit ook zo omdat deze via backwards compatible modus werken. Ik zou wachten op de next gen release of gewoon de pc versie (die ik heb gespeeld en ik moet zeggen dat ik enorm van de game genoten heb)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 augustus 2021 16:41
    @do365nic voetgangers verwijderd van xbox nee gap die heeft er juist heel veel, en series x heeft zelfs ook een resolutie mode en performance mode die ps5 niet heeft. Hij draait op pro en ps5 een stuk beter door de mindere voetgangers, maar deze zitten nog steeds op one x series en series x over de xbox one durf ik niet zeker te zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 augustus 2021 16:43
    @ebiker check digital foundry over de laaste update zie je percies wat welke console doet, speel hem op series x en vind de game heerlijk maar fps moet nog iets beter vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sall3mander

    • 17 augustus 2021 13:05
    Laat ze nou maar eerst de game zelf fixen.. ongelofelijk dit, komen ze al met een DLC terwijl veel van de beloofde functies er nog niet eens in zitten. Normaal betaal je voor een game in early access maar 20 euro ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 17 augustus 2021 15:02
    @Sall3mander het probleem is alleen dat ze die DLC natuurlijk ook beloofd hebben. Denk dat ze nu een goede middenweg proberen te vinden. Al ben ik het verder wel met je eens hoor. Totdat de next-gen patch niet komt, schaf ik die game niet aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 17 augustus 2021 14:55
    Er zou toch ook multiplayer komen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 17 augustus 2021 15:16
    @GoofyZ3
    Nee dat idee hebben ze laten varen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 17 augustus 2021 16:46
    Als het nog lang duurt koop ik em niet meer. Wacht op de next gen patch/versie…

    Ondertussen gaan ze dlc maken terwijl de main game nog kut is. Ongelooflijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 17 augustus 2021 19:34
    Wat een tegenvallende stream zeg! Ze zijn zo trots op zichzelf, een paar minor interface dingetjes en wat jassen. pfff, vermaak me best met de game maar er is nog wel genoeg aan te fixen wat ze nauwelijks hebben gedaan in al die tijd. Ik erger me bijv nog vreselijk aan de ai en de tientallen letterlijk dezelfde npcs op een stukje straat. En DLC? Eh, ik moet het nog ontdekken in de stream. Ik vermaak me trouwens geweldig met The Ascent, tip voor de cyberpunk fans onder ons! Een pareltje!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 augustus 2021 20:32
    @gamerlezer zo nou en of. Redelijk arrogant soms zelfs. Het kwam er op neer dat wij gamers wat meer geduld moesten leren opbrengen want het was echt niet makkelijk om de game up te daten.. Ik heb mij altijd ingehouden over de kwestie maar vond dit vrij stuitend!
    Hoe blij ze wel niet deden over 2 jasjes (lelijk), een autootje en een kat.. en de manier hoe ze over de niet zo goed verlopen launch praatte (zowat weglachen).. kansloos

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 17 augustus 2021 21:42
    @gamerlezer The Ascent was ik al eens tegengekomen, ziet er echt fantastisch uit in dat asymmetrische perspectief! Zou het graag willen spelen, maar ik heb helaas geen Xbox of toereikende pc ervoor.. :/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 17 augustus 2021 22:48
    Die NextGen-patch geldt toch niet voor de pc?