RPG Codex heeft een interview met Ion Hardie van Reflexive op hun site geplaatst. In het interview vertelt Ion over de gameplay en spelwereld van Lionheart, de RPG waar Reflexive momenteel samen met BlackIsle aan werkt. In Lionheart heeft tijdens de Derde Kruistocht de 'Disjuntion' plaatsgevonden, een gebeurtenis die de realiteit zoals wij hem kennen veranderde, magische krachten deed losbarsten en vreemde wezens naar deze wereld bracht. Als gevolg hiervan heeft de Renaissance nooit plaatsgevonden, en is de mensheid in de Dark Age blijven steken. De speler speelt een afstammeling van Richard Lionheart, die een speciale gave bezit die King Lionheart lang geleden tijdens de Disjuntion verwierf.1. Can you give us a quick and up to date introduction to Lionheart? What are the most significant features of the game? How is the game developing at this point?

Ion Hardie: You play a character that is a descendant of Richard the Lionhearted, and you enter the world of Lionheart some 400 years after Richard causes the Disjunction. The Disjunction is a divergent break within history, which briefly tore the fabric of reality and allowed for magical spirits to be released into the world. As a result of the Disjunction, history as we know it has been drastically altered. The game begins in Nueva Barcelona, a city rebuilt upon the ruins of Barcelona. Spain is preparing to release the Spanish Armada on England, who is occupying much of Northern France. The Inquisition maintains a stronghold over much of Europe in its pursuit and eradication of magic and magical beings. As a descendent of King Richard, you have inherited a legacy from him, passed down for many generations, a power he obtained during the Disjunction. As the events of this alternate history unfold before you, you must decide which path your character takes and which factions you will ally with. Each of your choices will have both immediate and long-term implications as your actions take you through the world of Lionheart

Lionheart zal gebruik maken van het SPECIAL rules systeem, dat eerder gebruikt werd voor Fallout 1 en 2. Was de combat in deze games nog turn-based, in Lionheart zal deze real-time zijn, met de optie om de actie op elk moment te pauzeren. Naast de singleplayer mode zal Lionheart ook een coöperatieve multiplayer mode hebben. Als alles goed gaat zou de game in het eerstste helft van 2003 in de winkels moeten liggen.