Levolution is de naam voor de techniek in Battlefield 3 en 4 waarbij spelers diverse gebouwen en andere grote objecten in de spelwereld kapot kunnen maken. Dit zorgt er voor dat er verschillende niveaus worden gecreëerd in de spelwereld. Een wolkenkrabber kan bijvoorbeeld vernietigd worden, waardoor er verder kan worden gespeeld in de ruïnes daarvan.
Insider Tom Henderson meldde in een video afgelopen weekend dat dit levolution-systeem terugkeert in de nieuwe Battlefield-game en dat het "levolution, maar op steroïden" is. Elk gebouw zou tot op zekere hoogte vernietigd kunnen worden. Dankzij realistische physics zouden de gebouwen realistisch instorten, afhankelijk van hoewel van de fundering nog overeind staat.
In de rest van de video herhaalt Henderson details over de game die hij vorige maand al lekte. Zo krijgt de game volgens hem een multiplayermodus voor 128 spelers op pc en komen er zogenaamde pelotons - vergelijkbaar met squads, maar op grotere schaal. Hieronder is de video te bekijken.
EA heeft alleen aangekondigd dat de nog naamloze, nieuwe Battlefield-game ergens eind dit jaar moet verschijnen en deze lente wordt onthuld.
Reacties op: 'Levolution keert terug in Battlefield 6'
clandestine666
Pascal08
Console zal altijd achter lopen met dit soort games, de interface de processor de grafische kaart etc is allemaal niet krachtig genoeg om op een console goed weg te komen.
BF6 zal op de PS5 en de Series X gewoon speelbaar zijn zoals op een pc met medium graphics.
hulstpower
sanderth
> Maar ik snap je punt wel hoor maar er zijn op pc ook meer vals spelers dan op consoles met aim bots en noem het maar op.
Nou, op console speelt iedereen met aimbot. Daar heet het alleen 'aim assist' :p
hulstpower
En console gamers kunnen er toch niks aan doen dat de makers het er in stoppen.
sanderth
Overigens overdrijf je nogal hoor; als iemand zulke hacks heeft is dat overduidelijk en zullen die mensen gauw een ban krijgen. De anticheat is de laatste jaren echt wel verbeterd. Natuurlijk glipt er altijd wel wat doorheen, maar ik kan op één hand tellen hoeveel aimbots ik zelf heb gezien in bijvoorbeeld CoD: MW / Warzone; 0. Idem voor R6 Siege.
Nu de current-gen ook afloopt en de hacking scene meer mogelijkheden heeft op current-gen, kan je overigens net zo makkelijk aimbot-gebruikers op PS4/Xbox tegenkomen.
hulstpower
Maar bij gears heb ik echt heel veel last gehad van gasten die aimbots gebruikte, die dus niet dood konden je al dood schoten zonder op je te richten. En dit komt veel door crossplay en mensen op pc gewoon goedkoop een gamepasje nemen en nieuwe account als ze gebanned worden.
Heb dus ook crossplay uitstaan.
Zut
Ikzelf speel ook liever shooters op mijn game pc dan op mijn PS5, maar dat is meer "omdat het kan". Modern Warfare heb ik destijds op mijn PS4 gespeeld met muis en toetsenbord en is echt heel goed te doen.
Pascal08
Graphics kan misschien nog, maar de interface en speelbaarheid en controle is op pc velen malen sneller en beter, het loopt zoveel lekkerder dan op een console.
mhnl1979
sanderth
> Dan heb je het wel over die paar gamefreaks die 1500,- euro of meer uitgeven voor een PC.
Dat is een behoorlijke aanname die je daar doet, en PC-gaming een nichemarkt noemen slaat nergens op. Dat je €1500 voor een beetje gaming PC kwijt bent is pertinent onjuist. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, uiteraard is het wel een grotere investering dan een next-gen console als je dezelfde kwaliteit (graphics, laadtijden) wil qua games. Je moet echter niet vergeten dat je met een PC een flink stuk vrijheid en usability erbij krijgt.
Zelf ben ik een PC gamer, niet alleen omdat ik KBM (weer) helemaal geweldig vind na een tijdje vooral op PS3 te hebben gespeeld, maar ook omdat ik voor mijn werk wel krachtige hardware móet hebben. Toegegeven, een 1080Ti is dan misschien overkill. Maar een beetje CPU, GPU en RAM is wel zo prettig.
Om erop terug te komen: dat minder mensen een behoorlijke gaming PC bezitten is dus waar, maar dat maakt het geen niche. Steam heeft beduidend minder actieve gebruikers dan bijvoorbeeld PSN en Xbox Live, maar ik zou 24.8 miljoen geen niche durven noemen. https://www.statista.com/statistics/308330/number-stream-users/
wazp
Tuurlijk zal een console het op grafisch gebied altijd afleggen tegen een pc van 3000euro maar de huidige next gen consoles doen het zeker beter dan een pc op "medium graphics". Door optimalisatie zal bf6 daarom ook prima draaien op de ps5 en series X.
Paxopoxo
Zarniwoop
xeros
Dan heb ik echt iets om na uit te kijken naast Halo Infinite.
TheChief
Ik heb de indruk dat EA/DICE teveel kijkt naar en kopieert van CoD waardoor BF zijn eigen identiteit meer en meer verliest.
BF draait om wat langzamere gameplay met een sterkere nadruk op voertuigen, daar moet je mijns inziens dan ook de nadruk blijven leggen. BF1 en BF5 waren beide vreselijk, de eerste vanwege de werkelijk tergend slechte shooter mechanics en de tweede vanwege de complete mess qua identiteit die ze aan het spel hebben gegeven. En beide games hebben een vreselijke systeem hoe voertuigen spawnen ipv het oude systeem waarin voertuigen gewoon neutraal in de spelwereld aanwezig zijn.
Hopelijk wordt BF6 gewoon een 50-60 Euro game met fatsoenlijke dedicated servers.
Paxopoxo
TheChief
Voor zover mij bekend gebruikt BF5 hetzelfde systeem en ik haat het met een passie omdat het het managen van je voertuigpool totaal wegneemt. Je hoeft immers niet bang te zijn dat neutrale voertuigen door de vijand worden gejat en dat haalt een laag aan diepgang van de gameplay weg imo.
BF3 en 4 hadden alle voertuigen standaard aanwezig in de spelwereld, tot aan vliegtuigen en helicopters aan toe. Je kan dus spawnen als speler en er gewoon naartoe rennen.
HunterSeeker
TheChief
Als je de mappen opschaalt neemt dat het probleem van ' CoD-like' actie iig weg. BF is juist briljant door de afwisseling tussen intense actie en rust momenten.