Nadat Operation Flashpoint de derde wereld oorlog uitgebroken heeft, kan het best zo eens zijn dat Hidden and Dangerous 2 nummer vier begint. Illusion Softworks heeft met H&D al laten zien dat het in staat is een prima game af te leveren en waarschijnlijk zal dit met deel 2 ook zo zijn.

De webmaster van een onofficiële Hidden and Dangerous 2 website kon een praatje maken met de lead designer van de game, Peter Kubek. Het interview bevat een paar interessante vragen, waaronder deze:Q - Why didn`t the H&D II team pick a existing engine (like the Quake III engine) ?

A - Quake 3 is quite good engine but doesn`t suit our needs. That is why we decided to develop our own engine. LS3D was developed by 4 people. They included most of the things which we want to get installed there. New egnine can handle a lot of polygons (about 30,000 in field of view), realtime shadows, light maps, morphing etc.Iets anders wat misschien wel leuk is om te weten is dat er door het team zo'n 15 tot 25 dagen aan een kleine map en maarliefst 30 tot 40 dagen aan een grote map gewerkt wordt. Behoorlijk lang als je het mij vraagt.