Koreaanse StarCraft II-spelers hebben eigen maps gecreëerd omdat zij niet tevreden waren met de balans van de drie rassen. "Dat [verschil in balans] is iets wat we tegen willen gaan", vertelt Colayco. Volgens hem ligt de aandacht op dit moment vooral bij de Zerg. "We weten dat de Zerg op het moment erg afhankelijk zijn van zogenaamde macrogames en dat kleine maps het erg moeilijk voor ze kunnen maken. We willen dus zorgen dat ons map-aanbod ze net zo veel kansen biedt als elk ander ras, dus veranderingen komen er ongetwijfeld aan", legt hij uit.

Volgens Colayco is Blizzard zich bewust van het feit dat sommige maps voordeliger zijn voor bepaalde rassen dan voor andere. "We zijn natuurlijk constant bezig met het balanceren van de rassen", vertelt hij. "We kijken naar de uitkomsten van wedstrijden en de grote StarCraft II-competities om te zien of we nog ergens iets moeten aanpassen. Maar als we op het moment naar de statistieken kijken, dan zijn we op het moment erg tevreden met de verhoudingen tussen de drie rassen", legt hij verder uit. Hij beweert echter niet dat het spel perfect is, "aangezien er altijd ruimte is voor verbetering".

Starcraft II

In Starcraft II, een real-time stragiegame en langverwachte opvolger van Starcraft uit 1998, heeft de speler de mogelijkheid om de rol van drie geheel verschillende rassen op zich te nemen: de Terran, Protoss of Zerg. De game is sinds 27 juli 2010 te verkrijgen en is ondertussen meer dan vier miljoen keer verkocht.