Klein team binnen Ubisoft werkt aan Beyond Good and Evil 2 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Het vervolg op Beyond Good and Evil is al geruime tijd niet meer in beeld geweest. De eerste en enige teaser-video stamt alweer uit 2008. Dat het spel wel degelijk nog in ontwikkeling is, werd al eerder bevestigd. Ancel heeft nu echter uitleg geven over waarom de ontwikkeltijd veel tijd in beslag neemt.

Door het team klein te houden en een soort van familiegevoel binnen de ontwikkelstudio te creëren, wil Ancel de hoeveelheid creativiteit bij maken van het spel aanmoedigen.

Meerdere eindes

Verder geeft Ancel aan dat hij graag een uiteenlopend verhaal met meerdere mogelijke eindes in het spel wil stoppen. Ook is hij van plan om de engine waarmee het spel gemaakt wordt, vrij te geven zodra het spel af is. Op deze manier kunnen fans van de games hun eigen levels maken.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou