Capcom heeft vandaag Bionic Commando aangekondigd, een actiegame voor next-gen consoles en PC geïnspireerd op de 8-bit klassieker Bionic Commando, dat in 1988 voor het eerst verscheen op de NES. Hoewel de premisse min of meer hetzelfde blijft, is de next-gen Bionic Commando toch vooral een compleet nieuw spel. Het wordt ontwikkeld door het Zweedse GRIN, dat zich onlangs nog in de kijker speelde met de PC-versie van Ghost Recon: Advanced Warfighter.

De hoofdrol in Bionic Commando is weggelegd voor Nathan Spencer, deels man, deels machine. Met zijn mechanische arm kan hij zware objecten optillen en weggooien en gigantische klappen uitdelen. Daarnaast kan Spencer aan het plafond hangen en vanaf daar tegenstanders onder vuur nemen.

De ter dood veroordeelde Spencer moet een terroristische macht in Ascension City de kop in drukken. Ascension City werd tot puin herleid met een gigantische explosie, die toevallig plaatsvond op de dag dat Spencer ter dood gebracht zou worden. Omdat hij de enige is die de stad nog kan redden, wordt hij weer op vrije voeten gesteld.