In het Vlaamse gamemagazine PC Gameplay wordt de RTS game Joint Task Force uit de doeken gedaan. Dit spel, dat zal verschijnen onder de Nederlandse uitgever HD Interactive, wordt momenteel ontwikkeld bij het Hongaarse Mithis games door een aantal ex-leden van Stormregion, de firma verantwoordelijk voor Codename: Panzers.

In Joint Task Force staan diverse conflicten in de nabije toekomst centraal. De Verenigde Naties hebben een speciale eenheid, de Joint Task Force, opgericht om de diverse conflicten op te lossen. Als speler krijg je natuurlijk de controle over de Joint Task Force en mag je onder andere in Somalië, Bosnië en en het Midden-Oosten de boel op orde brengen. Het spel bevat twintig missies verdeeld over vijf campagnes, die zich elk in een ander werelddeel zullen afspelen.

Technisch lijkt Joint Task Force alvast behoorlijk indrukwekkend te gaan worden. Het spel maakt gebruik van een high-tech 3D engine, die van alle Direct X9 foefjes voorzien is. Ook is er een degelijke physics engine van de partij en wel de veelbelovende Meqon Physics Engine, die ook voor Duke Nukem Forever gebruikt zal gaan worden. Het meest indrukwekkende wapenfeit is misschien wel dat alle infantrie in het spel middels motion capture geanimeerd is, een unicum voor een RTS spel.

Meer over Joint Task Force kom je te weten door de PC Gameplay op te vissen bij je dagbladhandelaar. Het artikel gaat tevens vergezeld van de eerste screenshots van het spel. Met de DVD-editie van het blad mag je tevens het eerste filmpje aanschouwen. De release laat nog even op zich wachten, HD Interactive hoopt het spel in het tweede kwartaal van 2006 op de markt te brengen.