De reclamecampagne had als slogan "John Romero maakt je zijn slaaf" ("John Romero's about to make you his bitch") en gaf volgens Romero een verkeerd signaal af. De campagne had volgens hem beter gestopt kunnen worden. "Ik wist dat het riskant was en ik had het eigenlijk niet willen doen", aldus Romero. "Totdat die campagne van start ging, had ik het gevoel alsof ik een goede relatie met gamers en ontwikkelaars had, maar dat veranderde door de reclame." Romero noemt het een wonder dat Daikatana is uitgebracht. "Alles ging op dat moment fout", laat hij weten.

Samenwerking

Op dit moment werkt Romero als creative director bij Gazillion. Het is ondertussen al jaren geleden dat hij een game heeft ontwikkeld en uitgebracht, maar Romero blijft optimistisch, ook over een mogelijke samenwerking met id Software en John Carmack. "Ik heb er geen twijfels over dat wanneer John en ik besluiten om weer bij elkaar te komen om een game te maken, dat het een frisse, vette game wordt", zegt Romero. "We zijn in de afgelopen veertien jaar allebei flink gegroeid en we hebben meer ervaring, niet alleen in het ontwikkelen van games maar ook in het communiceren met mensen en studio's."