John Romero heeft spijt van reclamecampagne Daikatana | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De reclamecampagne had als slogan "John Romero maakt je zijn slaaf" ("John Romero's about to make you his bitch") en gaf volgens Romero een verkeerd signaal af. De campagne had volgens hem beter gestopt kunnen worden. "Ik wist dat het riskant was en ik had het eigenlijk niet willen doen", aldus Romero. "Totdat die campagne van start ging, had ik het gevoel alsof ik een goede relatie met gamers en ontwikkelaars had, maar dat veranderde door de reclame." Romero noemt het een wonder dat Daikatana is uitgebracht. "Alles ging op dat moment fout", laat hij weten.

Samenwerking

Op dit moment werkt Romero als creative director bij Gazillion. Het is ondertu en al jaren geleden dat hij een game heeft ontwikkeld en uitgebracht, maar Romero blijft optimistisch, ook over een mogelijke samenwerking met id Software en John Carmack. "Ik heb er geen twijfels over dat wanneer John en ik besluiten om weer bij elkaar te komen om een game te maken, dat het een fri e, vette game wordt", zegt Romero. "We zijn in de afgelopen veertien jaar allebei flink gegroeid en we hebben meer ervaring, niet alleen in het ontwikkelen van games maar ook in het communiceren met mensen en studio's."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou