JDoom: het orginele Doom compleet opgepoetst | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De liefde voor een spel kan voor sommige personen blijkbaar erg ver gaan. Zo ook voor één van de kla iekers in het shoot 'm up genre: Doom. Met alle mods, extra levels en bonu en was het tijd voor iets compleet nieuws.

JDoom is een totale verbouwing van de Doom-engine waardoor deze nu ondersteuning heeft voor praktisch alle huidige hardware en technologieen. Zo vind je er ondersteuning voor Direct3D en OpenGL, freelook, verbeterde menu's, een console, lens flares en dynamische belichting, 3D geluid met DirectSound3D, EAX, A3D en een multiplayer met DirectPlay.

Hieronder een stuk uit het interview:What made you decide to work with Doom's source and create your own port?It all began with Hexen. I've always liked the game very much and one day I decided that what the heck, its engine should be upgraded to modern standards of hardware accelerated graphics. JHexen was born, and soon after I noticed how similar the Heretic and Doom sources were to it, so I decided they should be upgraded as well. Separating the engine from the games themselves helps me tremendously in maintaining these three ports.Meer info over JDoom is te vinden op Doomcenter.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou