"Ik ben meer een hardcore gamer en ik wil dergelijke besturing beter geïntegreerd zien in hardcore games, want hoe leuk ze ook zijn, ik ga geen fitnessgames spelen - dat zie ik mijzelf echt niet doen", aldus Raymond tegen OXM UK. "Het lijkt mij geweldig als ik opzij kan leunen en om de hoek kan kijken (in de game) en gewoon meer natuurlijke bewegingen kan maken. De techniek is er nog niet helemaal, maar hopelijk binnenkort."

Raymond is bang dat de complexe controllers van tegenwoordig mensen afschrikken. "Zelfs mensen die spellen speelden toen het nog maar één grote rode knop en een vierpuntdruktoets was, kunnen dit niet meer. Je moet de actieknoppen en triggers onder de knie krijgen en ze doen allemaal andere dingen, dus zo komen we nooit in de massamarkt waar we een boodschap naar een breed publiek kunnen brengen. Kinect en natuurlijke manieren om games te besturen zijn ongelooflijk belangrijk. We kunnen meer bereiken." Raymond leidt op dit moment Ubisoft Toronto, dat samen met Ubisoft Montreal aan Splinter Cell: Blacklist werkt.