Een origineel concept verzinnen kan op 2 manieren: of je verzint iets heel complex waar nog nooit iemand op is gekomen, of je verzint iets dat zo dwaas is dat je zeker weet dat de concurrent het toch niet in zijn hoofd haalt. Dit tweede is het geval bij Ghost Master, de eerste bang-maak-simulatie van Empire Interactive. Computer & Videogames plaatste een beschrijving online en de eerste 2 high-res screenshots.So inborn is this sadistic penchant for frightening that it seems almost absurd that we've waited until now for Ghost Master, a game in which your primary aim is to strike terror into the hearts of the unwary. Bravely straddling a number of genres including god game, adventure and sim/strategy, Ghost Master puts you in the role of an afterlife civil servant, sent to the small town of Gravenville to remedy an astral crisis of sorts. With a team of chain-rattling, blood-dripping ghosts at your command, it's up to you to terrify and manipulate a variety of panicky mortals through a series of objective-driven scenarios. It's all about managing your ghosts and their 200-odd frightening powers, unlocking new abilities and ghosts, solving puzzles and laying tortured souls to rest. A simple form of resource management exists in the collection of plasm, earned by successfully scaring people, which fuels your ghosts and their dramatic spectral powers. Het concept is op zijn minst dwaas te noemen, maar misschien is het wel ontzettend leuk om je mensjes flink te plagen. Dit was immers ook bij TheSims het leukste wat jek on doen, je poppetjes pijnigen alsof het een lieve lust was. De graphics zien er in ieder geval leuk en sfeervol uit, en ik ben benieuwd of ze er wat van weten te bakken. We zullen het zien, ergens in 2002. Lees het hele artikel hier.