De aanleiding voor deze uitspraak waren de eerdere uitlatingen van Keiji Inafune, een belangrijk figuur bij Capcom, die stelde dat het gedaan was met de Japanse gamesindustrie.
Toen Itagaki om een reactie gevraagd werd op deze bewering zei hij: “Daar ben ik het mee eens. Japan is er niet in geslaagd om het kapitalisme te importeren, of beter gezegd, er niet in geslaagd om de lessen van het kapitalisme, de vrijemarkteconomie, te begrijpen. Dit geldt niet enkel voor de game-industrie. Ik heb het over wat er met Japan gebeurd is sinds de jaren '60. Japan’s lot, het lot van dit tijdperk, stond toen al vast”, aldus Itagaki.
Valhalla Games werkt momenteel aan Devil’s Third, het eerste spel wat bij de studio sinds de oprichting hiervan in ontwikkeling is. Uitgever van het spel, THQ, verwacht het spel uiterlijk in april 2013 uit te kunnen brengen.
Reacties op: Itagaki beschouwt Japanse gamesindustrie als 'stervende'
The Chosen One
-DC-
coola
LoGiCaL_PsYcHo
Als je daarnaast fighting games erbij pakt hebben ze in Japan de Street Fighter serie wel goed nieuw leven ingeblazen, maar de Tekken en Soul Calibur reeks staan ook al jaren stil.
coola
ravenger
Voulge
Vroeger moest je nog bedenken wat de weaknes was van mannetjes, en moest je soms reflect op de vijand doen of op je zelf.
De world map waar je doorheen loopt met de dorpjes die niet voor het verhaal belangrijk zijn, maar toch leuke extratjes hebben.
De minigames die in veel Final fantasy's waren zijn ook tot nihil teruggebracht.
Ik begrijp wel dat ze vernieuwend willen zijn met die systemen.
Maar voor de fans is het achteruit gegaan.
Vindt vooral het upgrade systeem van de laatste Final Fantasy een lachertje slaat echt nergens op
Westerse RPG's zijn echt ware pareltjes.
Elder Scrolls, Dragonage, Baldurs gate reeks, planescape torment, Fallout, Mass effect.
Allemaal een ijzersterke gameplay.
Zij moeten bij final Fanatsy terug naar de open world environment. Met nog meer nutteloze lokaties die leuk zijn. Een upgrade systeem waarmee je echt een uniek personage heb ten op zichte van je vrienden. En het is echt niet onmogelijk om in een non lineair spel mooie filmpjes te doen.
Ook de laatste was voor mij te veel robots. De summons waren mooi, maar ik hou gewoon van fantasy inplaats van Mecha(fantasy).
Heb me wel vermaakt met de game, maar lang niet zoveel als met de final fantasy reeks van voor final fantasy 10.
coola
als ik dan een rpg moet op noemen ( inplaats van mass effect ) die goed is dan zeg ik dragon age
maar ik vind j-rpgs leuker/beter dan w-rpgs ( mijn persoonlijke smaak )
Ichi
coola
1 FFVIII
2 FFX
3 FFXII
Voulge
Maar ieder natuurlijk zijn favo.
1FFVII
2FFVI (op de copybox vroeger gespeeld de US versie)
3 Denk toch Final Fantasy Mystical quest(de eerste europese FF)
Ik hoop dat ze snel een remake gaan maken van 6 die was echt zo erg leuk.
8 vond ik jammer met dat draw systeem dat werkte te traag voor mij.
Wel leuk aan 8 dat de monsters die je tegenkwam jouw level aannam, waardoor ook de eerdere gebieden toch nog uitdagend bleef.
Wat dan weer leidde tot nog meer drawen omdat dat monstertje geen FIRE meer heeft maar FIRA.
kaartsysteem van 8 was ook leuk.
coola
dit is de goeie top 3
1 FFVIII
2 FFXIII
3 FFX
VII staat op nr 5 in m'n top 13
4 FFXII
5 FFVII
6 FFIX
7 FFVI
8 FFI
9 FFII
10 FFV
11 FFIV
12 FFIII
13 FFX-2
( FFVII dirge of cerburus is wel goed maarja das geen rpg en de handheld versies tel ik ook niet mee )
en FFXI tel ik al helemaal niet mee want dat heeft helemaal niks te maken met final fantasy
LotLP
coola
en ik kan final fantasy en andere j-rpgs echt 9 á 10 uur achter elkaar spelen
en w-rpgs zoals dragon age kan ik maar iets van 3 á 4 uur achter elkaar spelen
Failsnorviganza
Of King's Bounty? (turn-based)
coola
the witcher wel das echt zo'n spel dat ik maximaal 3 uur kan spelen per dag en geen minuut langer want dan word de game saai
Failsnorviganza
http://www.youtube.com/watch?v=Gn42eyIMUJ8&feature=related
(geen idee of je het wat vind)
coola
Stillzero
In mijn optiek ligt het probleem meer in de cultuur verschillen, westerse RPG hebben, en zullen, nooit aangeslagen in Japan, en J-RPG's of RPG's uit het verre oosten hebben nog nooit een echte grote markt kunnen bereiken in het westen.
Tevens was Final Fantasy XII de enige vernieuwende FF game in de hele reeks. En de beste uit de hele reeks wat mij betreft, qua gameplay in ieder geval. Zo jammer dat het verhaal onwijs slecht geschreven was.
Gelukkig is het tijdperk van kwalitatieve RPG's uit het westen al een tijdje aangebroken, en hebben wij westerlingen bewezen dat ook wij RPG's met enorm hoge production value kunnen maken. Daarbij hebben ontwikkelaars als Bioware en Bethesda een wat meer casual markt aangebroken, één die de oosterlingen maar niet konden aanboren, vandaar nu ook al die kritiek.
Overigens gaan Final Fantasy games en alles wat schattige oren en/of ogen heeft in de game toch wel als warme broodjes over de toonbank in Japan.
LoGiCaL_PsYcHo
Japanse RPG's hebben zich de afgelopen 10 jaar nauwelijks vernieuwd, ooit waren ze de wereld ver vooruit, maar nu worden ze keihard ingehaald. Het enige wat nu nog wordt verbeterd zijn de graphics, zodat je de emo faggot characters in high-res kan bewonderen. Wekt bij mij alleen maar irritatie op..