Ion Storm Austin, het gameshuis dat momenteel bezig is aan de opvolgers van Deus Ex en de zoveelste Thief game, heeft de hand kunnen leggen op een licentie van de nieuwste Unreal Technologie van Epic Games.

Omdat de Unreal engine een 'envolving' engine is, wat betekent dat de engine eigenlijk steeds maar weer geupdate wordt voor nieuwere technologieën lijkt deze keuze van Ion Storm logisch. Bijkomende dat ze al aardig wat ervaring hebben opgedaan met de Unreal tools bij het produceren van Deus Ex.“Unreal allowed the Deus Ex programmers to add in all the rich RPG features the team wanted in minimal time.” States Harvey Smith, Lead Designer on Deus Ex and now a Project Director for Ion Storm Austin. “Also, the Epic team was super helpful to us, sharing a wealth of high-impact technological and visual-aesthetic technique.”

Hoe ver Epic in de persoon van Tim Sweeney is met de Unreal Technology, is moeilijk te zeggen omdat Unreal Championship voor de Xbox ook gebaseerd is op een nieuwe versie van de engine, netals Unreal2. Duidelijk is in ieder geval wat voor goede games een getalenteerd team als het Deus Ex team kan maken in combinatie met een goede technologische back up.