Een van de games waar ik zelf erg naar uitkijk is de veelbelovende game Republic: The Revolution van Exlixir Studios. In deze game is het de bedoeling om van kleine partij leider uit te groeien tot heerser van Novistrana. Je begint als kleine man met een geheim hoofdkantoortje en slechts een aanhanger. Maar doormiddel van verschillende manieren moet je jezelf opwerken. Een van die manieren, het vormen van een 'Fight Club', staat hieronder beschreven. Als je antwoord wil op nog meer vragen en zelf ook wel benieuwd bent kun je hier terecht voor het volledige interview.PCG: What kinds of things are you able to do with the citizens in Republic. We've heard that you can make something like "Fight Club". In Republic there is an action you can perform called 'Form Fight Club.' The inspiration behind this is, of course, the cool film 'Fight Club,' which I loved. Basically the game mirrors the film in that if you have a suitably charismatic character under your control he can form an underground society whose purpose is to meet and fight in order to rediscover what it means to be alive. They will meet in deserted places (such as empty warehouses) at the dead of night. Every day that this action continues, more and more disenfranchised middle class citizens will join. From a game mechanics point of view you'll generate a lot of influence through gaining the support of these middle classes. After a certain amount of time if the Fight Club is still going successfully then it will have charged up a 'Power Action,' -- a Riot -- that you can unleash.De dag/nacht cyclus in Republic: The Revolution

De game Republic zal via een nieuwe graphics engine, Totality, oneindig veel polygonen op je scherm kunnen toveren. Hoe ze dit voor elkaar willen krijgen op een 'normale' PC is mij nog niet helemaal duidelijk. Maar dat de jongens van Elixir lef hebben door al meteen met een groots project beginnen, kan natuurlijk al geprezen worden.