Interview onthult meer over physics processing unit | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Waar nu al jaren de grafische kaarten de zorg dragen voor al het moois dat in games op onze computerschermen wordt getoverd is het wat betreft physics maar droef gesteld. Het opkomen van realtime physics in games de laatste tijd heeft er in rap tempo voor gezorgt dat zowel CPU's als GPU's veel meer moeite krijgen met games. In de ogen van AGEIA Technologies kan het berekenen van physics veel gestroomlijnder worden gemaakt met hun eigen ontwikkelde PPU, oftewel Physics Proce ing Unit. Al eerder werd door ons gemeld dat AGEIA de eerste PPU met bijbehorende engine ter wereld aan het ontwikkelen is voor zowel gebruik in PC's als next-gen consoles. En aangezien de toekomstige computers en consoles steeds meer gebruik gaan maken van paralelle proce ing units lijkt de markt inderdaad rijp te zijn voor een aparte PPU.In een interview met TeamXbox legt Manju Hegde, hoofd van AGEIA, uit hoe het pricipe van hun PPU gaat werken en wat de toekomstplannen van het bedrijf zijn. In zijn ogen van Hegde zal hun technologie gaan zorgen voor een revolutie in de gameindustrie. Het lijkt er tenminste wel op dat ze een serieuze poging kunnen gaan doen om door te gaan breken, want onder andere Epic Games heeft laten weten dat hun nieuwe Unreal Engine 3 de mogelijkheid zal hebben van de PPU en bijbehorende engine gebruik te gaan maken. Lees het interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou