Na het officiele persbericht met de aankondiging van deze game werd de gamesindustrie overspoeld met allerlei nieuwtjes over Unreal Tournament 2. Ook Gamespot doet mee in het vergroten van deze, hoogstwaarschijnlijk terechte, hype. In een interview met Pancho Eekels, lead designer van Digital Extremes, komen allerlei elementen van deze nieuwe kaskraker aan bod.

Zo komen we te weten dat het spel al een jaar in ontwikkeling is en dat er een uitgebreidere single player optie in zal zitten. De dodge moves zullen ook uitgebreid worden in de vorm van special moves. Daarvoor is het soms nodig om genoeg bio-energy te vergaren van kapotgeschoten tegenstanders.

Het wapenarsenaal is nu ook drastisch aangepast. Er zullen minder wapens aanwezig zijn die duizenden kogels per minuut het luchtruim insturen. Het gaat nu meer om de skills. De sniper rifle zal vervangen worden voor een soort van Rail Gun, deze is ook beter zichtbaar voor anderen. Dus het is van groot belang om bij het snipen direct raak te schieten om geen levende schietschijf te worden.We have also implemented the concept of recharging stations that recharge your health, ammo, or shield. Now, this doesn't mean that every time you pick up ammo, health, or shield that you have to stand still. This is because each recharging station has an initial holographic icon floating on top of it, which has a charge of, say, 25 percent. It takes time for that to reappear again after you've zipped over it and picked it up (just like a regular pickup). But if you are greedy, you can stay on the station for a full refill. This causes the station to get drained, and it takes time for it to fully recharge; you can't camp on top of it. All of this still gives you the opportunity to control certain areas of the map if you want to, since there are still physical stations that are very important to your arsenal, health, and shield. Met dank aan MaZinger voor het melden van dit nieuws.