Interview Independence War 2 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Na alle WingCommander's, X-Wings en daarop gebaseerde games was het een aardige verra ing toen Independence War een aantal jaar terug op de markt verscheen. Eindelijk had de speler controle over een complete ruimtecruiser i.p.v. het vechten in een simpele fighter.

Natuurlijk kon een vervolg niet uitblijven en dat was op de vorige E3 dan ook duidelijk te zien. Independence War 2 was hier te bekijken en het zag er allemaal weer netjes uit. Maar blijkbaar was het nog flink schaven aan de gameplay, want het is momenteel nogal stil rond deze game.

Ga-Sim had een interview met Will Vale and Michael Powell, de meesters achter deze titel.Tell us more about the lastest engine on which I-War 2 is based. What are its capabilities and how has it allowed you to expand the game beyond the scope of the original title?

I-War 2 has an entirely new game engine called Flux. This is a next-generation game engine designed for new and upcoming PC and console hardware. In terms of features, we have full support for Direct3D and take advantage of new hardware features such as texture compre ion and accelerated T&L. We also use 3D sound to put the player right into the centre of the action.

With Flux, we've been able to create a much richer world, with ships and environments that look real enough to reach out and touch. The new scripting language has allowed the game designers to be much more creative with ship behaviours and mi ion scenarios. Over spaceshooters gesproken: Ik las zojuist dat Chris Roberts toch Freelancer af zal maken en dat Digital Anvil anders door Microsoft zal worden opgezet. Blijkbaar gaan daar flink wat dingen veranderen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou