Nieuws
Online gaming

Internetvriendin redt Britse gamer na epileptische aanval

Geen reactie en alarmerende geluiden tijdens online gamen

Geschreven door Cody van den Bogert op
Een Amerikaanse gamer genaamd Dia Lathora heeft misschien wel het leven gered van een Britse tiener die een epileptische aanval kreeg tijdens het online gamen.

De Britse tiener, genaamd Aidan Jackson, was aan het gamen toen hij plots een aanval kreeg. Gelukkig speelde Aidan online met zijn vriendin Dia Lathora. De vrouw kreeg tot haar verbazing geen reacties meer van de Brit en hoorde alarmerende geluiden door haar headset heen komen. De vrouw had snel door dat het niet goed was en besloot de lokale politie te bellen.

"Toen ik realiseerde dat ik geen reactie meer kreeg, heb ik direct het alarmnummer van Europa opgezocht", verklaart Lathora.

Lathona kon het alarmnummer echter niet vinden en besloot dus een ander nummer te bellen om de locatie en het adres van Jackson te delen. Door het snelle handelen van de lokale politie en de Amerikaanse vrouw waren de eerstenhulpverleners op tijd om de jongen te helpen.

De ouders van Jackson hadden in eerste instantie niets door en hadden dan ook geen idee waarom de politie aan de deur stond. De politie rapporteerde dat ze op een melding zijn afgekomen die dit adres betreft. Dit kwam als een verrassing voor de ouders van de getroffen jongen, aangezien zij de politie niet hadden gebeld. De politie verklaarde vervolgens dat het ontvangen telefoontje uit Amerika afkomstig was.

Jackson werd met hoge spoed naar het ziekenhuis gebracht en is daar onderzocht. De jongen is inmiddels weer thuis en verkeert in een stabiele situatie. Zowel Jackson als zijn ouders zijn de internetvriendin enorm dankbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fan maakt PS1-versie van Cyberpunk 2077 Live om 15:00 uur: Transport Fever 2 met Tjeerd en Martin
14

Reacties op: Internetvriendin redt Britse gamer na epileptische aanval

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 13 januari 2020 15:27
    Goed dat men hier wel op heeft gehandeld ipv als prankcall.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 januari 2020 17:10
    @HunterSeeker Inderdaad. Ik vraag me af of onze Nederlandse dienders met een vergelijkbaar geval in het buitenland zo accuraat zouden handelen. Ik sta in m'n recht om dat te bekritiseren, ik ben niet al te lang geleden waardeloos geholpen met een flink serieuze kwestie..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 13 januari 2020 17:17
    @clandestine666 Ik zou niet weten waarom niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gekke Dirkie

    • 13 januari 2020 23:51
    @Robert-Frans naar aanleiding van mijn anekdotische ervaringen met de Nederlandse politie, deel ik de twijfel van clandestine666.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 16 januari 2020 15:09
    @Gekke Dirkie Anekdotische bewijzen zeggen mij niet zoveel.
    Ik denk namelijk dat naast elk 'tegenbewijs' er honderden of duizenden gevallen zijn waarin iemands leven werd gered door het snel ingrijpen van hulpdiensten en vaak zelfs ook nog voortijds door burgernetwerken bij hartaanvallen.

    Onze hulpverleners doen dag en nacht fantastisch en heldhaftig werk om mensen te helpen die zij niet kennen.
    Ze maken ongetwijfeld bij tijd en wijle fouten, dat doen alle mensen, en het is natuurlijk erg naar om daar zelf mee te maken te krijgen.
    Maar dat doet niet af aan het vele goede werk dat ze óók doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RedBiohazzerd87

    • 15 januari 2020 09:58
    @clandestine666 volgens mij zijn ze ook in Nederland, gewoon verplicht om op zo'n soort melding af te gaan, ook al zou het uiteindelijk toch om een Prank Call blijken te gaan. Politie is misschien weer wat anders, maar een ambulance moet volgens mij hoe dan ook gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 13 januari 2020 15:28
    Hulde voor de vrouw in kwestie maar ook voor de hulpdiensten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jeroennn

    • 13 januari 2020 15:29
    Had ik maar zo'n internetvriendin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 13 januari 2020 15:30
    @Jeroennn Laten we vooral hopen dat je geen beroerte krijgt ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 13 januari 2020 15:30
    Mooi verhaal, en fijn dat ze op tijd waren. Bijzonder ook, want kan me voorstellen dat dat wel even duurt voordat je alles hebt uigezocht en de politie terplaatse is, en je hebt ook nog eens ~8 uur tijdsverschil met Amerika, dus moet ook maar hopen dat beide kanten wakker en in staat zijn dergelijke handelingen te verzetten. Fijn dat het goed is afgelopen, en goed doorgepakt, weet niet of iedereen dat zo snel zou doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 13 januari 2020 16:25
    Ja, het is maar goed dat de politie wakker was. Wachten tot die wakker worden kan echt zenuwslopend zijn, zeker bij spoedgevallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 13 januari 2020 17:40
    Wat was er dan precies aan de hand dat z'n leven in gevaar was? Of is dat nooit bekendgemaakt? Ik vraag 't omdat ik zelf ook epileptisch ben en een aanval zelf is (bij mij iig) nooit levensbedreigend, alleen de situatie waarin ik een aanval krijg kan dat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whaha

    • 13 januari 2020 20:51
    @DevTrunks Ja, dat vroeg ik me dus ook een beetje af. Misschien was het de eerste keer?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Archer

    • 13 januari 2020 22:09
    @DevTrunks Precies wat ik dacht. Ook ik ben al lang epilepsie patient en precies wat jij zegt; de aanval is (vrijwel) nooit levensbedreigend . Ik heb een beetje 'sensatie' zoeken smaakje in mijn mond.