Insomniac Games omschrijft de game als een kruising tussen Tomb Raider en Zelda die rond de tijd dat de studio aan de Spyro the Dragon-games werkte ontwikkeld werd. "Ik denk dat we er allemaal naar uitkeken om iets anders te doen voor de verandering, ook omdat we al zoveel jaren aan Spyro hadden gewerkt", zegt Ted Price, directeur van Insomniac Games.

Uitdaging

Ook meldt hij dat hij een game maken voor een nieuw platform als een uitdaging zag, des te meer omdat de ontwikkelstudio eerst het werken aan nieuwe platformgames wilde vermijden. "De game was anders dan andere games die we tot nu hebben uitgebracht. De game zou kastelen hebben, en andere dingen die zo uit je fantasie zouden kunnen komen", geeft hij aan. De game werd uiteindelijk geannuleerd "omdat het niet leuk was om te spelen" en Insomniac begon met werken aan de Ratchet & Clank-reeks.

Vorige week werd bekend dat Insomniac Games niet langer alleen games voor PlayStation 3 maakt, maar ook voor Xbox 360. Electronic Arts gaat de nog onbekende nieuwe titel uitgeven.