Immersion komt met next-gen rumble techniek | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De site Gameproheeft in een privé-demonstratie mogen uitproberen wat deuitvinder van de rumble en force-feedback techniek, Immersion, heeftontwikkeld als next-gen rumble. Samengevat zorgt deze techniek voorminder stroomverbruik, is het kleiner dan de huidige technologie enzorgt het voor een sterker en verfijnder rumble-effect. De nieuwetechniek gebruikt maar één motor.

Dedemonstratie werd gedaan met een standaard Xbox controller incombinatie met een gemodificeerde versie van de PC-game Star Wars:Jedi Knight II.A lightsaber effect that caused the entire controller to quiver subtly, then pulse realistically when the lightsaber was deactivated A heavy recoil effect when firing a rocket launcher, with the feedback trailing off as the rocket propelled into the distance Rapid-fire vibrations from a machine gun; each individual jolt seemed to be synched directly to the gun's firing rate A subtler "weapon switching" effect that gave you a hint about your next weapon; heavy guns produced a strong jolt, while small guns gave lighter one Volgens Immersion is de technologie klaar en kan het wordengeïmplementeerd in nieuwe controllers. Het is nog niet bekend ofMicrosoft, mede eigenaar van Immersion, de technologie gaat gebruikenin nieuwe Xbox 360 controllers. Sony fans lijken vooral naast de potte pi en, want de PS3 controller zal volgens het concern geen rumblebevatten.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou