Pas geleden werden we blij verrast door de The Matrix achtige interface van de Xbox. Met de interface (of het dashboard) wordt datgene bedoelt wat je ziet als je de console aan zet zonder disc er in.

IGN heeft vandaag een beschrijving online geplaatst van hoe de interface van de Gamecube er uit ziet, inclusief een aantal pics waarin IGN ongeveer laat zien hoe het er uit ziet (let op: niet 100% gelijk aan 'the real thing' dus). Als je de Gamecube aanzet verschijnt er een grote Gamecube op het scherm, waar op 4 kanten opties staan. Zo kun je de memory-card bekijken en het geluidsinstellingen aanpassen. Deze Gamecube is met de controller rond te draaien naar de optie die je wilt selecteren

Enkel een voorbeeld, geen echt plaatjeThe above image is a mock-up of what the GameCube menu interface roughly looks like, but you get the general idea. Basically, it's a giant sized cube (though the real one is more curvaceous) with options on four sides: Memory Card, Audio Settings, Date, and Game Application. The cube can be turned left or right with the controller where items are selected. What our mock-up doesn't convey is the background area -- made up primarily of other floaty cubes, and the impressive transparency and reflection texture effects on the main cube. As it turns, the reflective areas change and mirror different areas, and light bounces off the entire object. It's quite nice and drool-worthy, we assure you.Echte pics en wat meer, gedetailleerdere informatie krijgen we vast te horen op SpaceWorld, dat op de 23e van deze maand zal beginnen.