HUD-loze first person horror in Call of Cthulhu | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het is alweer een tijdje stil geweest omtrent Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, de unieke first person horrorgame gebaseerd op het gelijknamige werk van H.P. Lovecraft. Op de afgelopen E3 wist het spel haar visitekaartje af te geven, maar vervolgens werd het angstvallig stil omtrent deze titel welke reeds een aantal jaren in ontwikkeling is. Vandaag komt GameSpy met een nieuw interview op de proppen waarmee we eindelijk weer van wat nieuwe informatie kunnen genieten.

Een van de meest unieke aspecten van Call of Cthulhu is het ontbreken van een HUD, tellertjes en metertjes welke je healthniveau en je ammunitie aangeven. Of bijvoorbeeld te weten te komen hoe het met de kogels in je magazijn staat, gooi je je revolver open en kijk je hoeveel lege en volle kamers er te zien zijn. Je gezondheid is dan weer af te lezen aan de besturing en de geluiden van de speler.

Hoewel het spel gebaseerd is op het werk van H.P. Lovecraft, volgt het niet het verhaal van een van de vele boeken van deze schrijver. Wel kunnen we enkele van zijn creaturen tegen het lijf lopen:GameSpy: Which of the most famous monsters should we expect to see in the game?

Chris Gray: What could be cla ed as the main cannon fodder of the game (not that there is such a concept in Dark Corners) is the tainted population of Innsmouth. The townsfolk appear to be suffering from some sort of disfiguring disease that seems to have plagued the town, with many tainted to a stage where there human characteristics are barely identifiable -- scaling, discolored skin, bulging eyes, and wide mouths.Lees het hele, vier pagina's lange interview bij GameSpy.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou