HTC Vive-reserveringen ondervinden problemen | Gamer.nl

HTC Vive-reserveringen ondervinden problemen | Gamer.nl

De reserveringen van de HTC Vive ondervinden problemen. De creditcards van vele mensen die de Vive hebben gereserveerd, werden op 1 april geweigerd, waardoor de reserveringen voor de HTC Vive werden geannuleerd. Een woordvoerder van de HTC Vive laat weten dat er actief aan het probleem wordt gewerkt. 

Mensen waarvan de reservering van de Vive werd geannuleerd, kregen de rekening niet opnieuw toegestuurd, zoals Vive aangeeft in de klantenservice in gevallen als deze. Mensen kregen wel een notificatie dat er iets mis ging tijdens het betaalproces toegestuurd, maar veel van hen sliepen op het moment van versturen. Omdat er niet tijdig werd gereageerd op deze notificaties, werd de reservering geannuleerd.

HTC Vive zegt dat het probleem bij financiële instanties ligt. Verschillende gebruikers denken ook dat het probleem voordoet bij verlopen creditcards, of bij creditcards waarbij een verificatienummer niet is ingevoerd.

Een woordvoerder van de HTC Vive geeft het volgende aan: “Tijdens het verwerken van de HTC Vive-reserveringen zijn een aantal van deze reserveringen automatisch geannuleerd door verwerkingsproblemen met financiële instanties. We zijn op zoek naar een oplo ing en hebben al een aantal bestellingen opnieuw verwerkt voor een aantal klanten.” 

Volgens de woordvoerder werkt HTC Vive samen met de klant om het betaalproces te verwerken, zodat zij hun HTC Vive alsnog kunnen ontvangen. “Als een klant een Vive heeft gereserveerd, moedigen we deze klanten aan contact op te nemen met hun financiële instantie, om ze op de hoogte te brengen van aankomende afschrijvingen.”

Zaterdag ondervond de verzending van de Oculus Rift ook problemen. De vr-bril zou vanaf maandag 28 maart naar de eerste consumenten worden verscheept, maar dit bleek niet het geval. Oculus liet weten dat er problemen met de toelevering van onderdelen zijn’. 

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou