Hoogtepunten: YouTuber verbannen van Fortnite en hands-on Shenmue 3

Hoogtepunten: YouTuber verbannen van Fortnite en hands-on Shenmue 3

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week! Van het belangrijkste nieuws tot onze uitgebreide GNL-artikelen.

Tien minuten aan Terminator: Resistance-gameplay

Tien minuten gameplay van Terminator: Resistance is verschenen via YouTube. In deze game staat de toekomstige oorlog die wordt uitgevochten in de eerste twee films centraal.

Terminator: Resistance is een first person shooter en zit bomvol actie, wat goed te zien is in de video van tien minuten. Verder zien we dat de game in stealth-modus gespeeld kan worden en dat er sprake is van een uitgebreid lootsysteem. Bovendien zien we dat de npc's keuzes en beslissingen van de speler onthouden die later gevolgen kunnen hebben.

Lees hier meer.

Terminator: Resistance

Kojima Productions gaat ook films maken

Hideo Kojima heeft aangegeven dat er concrete plannen zijn om naast games, ook films te gaan maken met zijn studio.

Dit vertelde de wereldberoemde gamemaker in een documentaire met BBC Newsbeat. De alleskunner is vrij duidelijk: "In de toekomst gaat Kojima Productions ook films maken. Als je één ding goed kan, dan kan je alles goed.", aldus Kojima.

Kojima vertelt verder dat films, series en games steeds meer naar elkaar toe groeien en dat het gebied ertussen langzaam grijs wordt. Volgens de man heeft dit hem onder meer aangemoedigd om een nieuw concept te creëren met zijn studio.

Lees hier meer.

Hideo Kojima

Review:Mario and Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 emuleert de afwisseling van het echte toernooi

Japan maakt zich op om volgend jaar de Olympische Spelen te organiseren en ter voorbereiding slaan Nintendo en Sega weer de handen ineen voor de inmiddels zesde game in de franchise met Mario en Sonic in de hoofdrol. Nieuw in deze Switch-game zijn een uitgebreide verhaalmodus en een extra retrosausje. Het blijken waardevolle toevoegingen te zijn.

Screenshots van de game verklappen het al: dit nieuwe olympische avontuur van de twee mascottes wordt niet via met moderne 3D-graphics vertoond. Nieuw is dit keer de door retrogames geïnspireerde, tweedimensionale pixelartstijl. Dit is wel even wennen: je ziet namelijk zowel de figuren uit de Mario-games als die uit de Sonic-games in pixelvorm verschijnen, terwijl deze niet uit precies dezelfde generatie afstammen. Wat je in deze game ziet is namelijk een mix van de 8-bit-weergave van de NES en de 16-bit-weergave van de Sega Mega Drive. In de game zie je regelmatig een blokkerige Mario samen met Sonic lopen, die toch wel een stuk meer detail heeft.

Lees hier meer.

mario and sonic

Diablo 4 krijgt meerdere uitbreidingspakketten

Diablo 4 krijgt na verschijning meerdere uitbreidingspakketten. Daarmee lijkt Blizzard plannen te hebben om de game lange tijd te ondersteunen.

Dat vertellen Blizzard-ontwikkelaars Zaven Haroutunian en Sean Murphy in een gesprek met Gamer.nl.

"We gaan eerst de basisgame uitbrengen", aldus het duo. "Daarna hebben we plannen voor meerdere uitbreidingspakketten." Het is nog niet bekend wat er in die uitbreidingen zal worden behandeld.

Daarmee zijn de plannen voor Diablo 4 nu al ambitieuzer dan bij voorgaande delen. Tot nu toe werd altijd één uitbreiding per Diablo-game uitgebracht. Diablo III kreeg naast zijn uitbreiding wel een dlc-pakket met een extra personage.

Lees hier meer.

Diablo 4

Nederlander Hermen Hulst nieuw hoofd van PlayStation Worldwide Studios

PlayStation heeft aangekondigd dat Hermen Hulst, voormalig algemeen directeur van Guerrilla Games, het nieuwe hoofd van SIE Worldwide Studios wordt.

Hulst is per direct begonnen bij Worldwide Studios en gaat zich bezighouden met de gameprojecten van alle veertien interne studio's van Sony. Voorheen werd de de functie ingevuld door Shuhei Yoshida. Inmiddels is bekend dat Yoshida een andere rol binnen de organisatie krijgt. Hij gaat een nieuw initiatief leiden dat zich bezig gaat houden met externe, onafhankelijke studio's.

Lees hier meer.

 

Hands-on: Shenmue 3 omarmt het gangbare leven

Shenmue 3 is een ode aan het alledaagse. In deze verhalende game van Yu Suzuki kun je rustig een wandeling door een heuvellandschap maken, een banaal gesprekje met een winkelbediende aangaan en simpele klussen uitvoeren voor wat zwart geld. Geen dorpsbewoner die hier iets van zegt. Sterker nog: zij zijn allang blij als ze aan hun dagelijkse routines toekomen en op tijd thuis zijn voor het avondeten. Waar is er nog plek voor zo’n simpel en idyllisch bestaan?

Anno 2019 is de insteek van deze slow game misschien nog wel fascinerender dan twintig jaar geleden, toen het eerste deel verscheen. Waar de details van alledag in tegenhanger Yakuza juist verdwijnen in een oase van vrijheid, daar is de bewegingsruimte in Shenmue een stuk beperkter. Als je in een klein dorpje op zoek bent naar een of andere gangster, dan laat de game je niet zomaar naar een andere plek gaan. Je moet en zal hints verzamelen over de bende voordat je daadwerkelijk verder mag.

Lees hier meer.

Shenmue 3

Hands-on:Overwatch 2 gaat Destiny achterna

Het vervolg op Overwatch biedt iets waar we al jaren naar verlangen: een manier om de game coöperatief te spelen. Daarmee richt de studio stiekem zijn pijlers op Destiny.

Het Overwatch-universum is geweldig. Blizzard heeft met de ene trailer na de andere een uitgebreide superheldenwereld geschetst, die aanvoelt als een combinatie van Marvel en Pixar. Video's van slechts een paar minuten lang krijgen ons op het puntje van de stoel, waarna we niets liever willen doen dan de game spelen.

Van dat universum is in de game maar weinig terug te vinden. Al die gelaagde en tof vormgegeven personages worden immers alleen maar gebruikt om elkaar af te knallen in een competitieve shooter, waarin hooguit een paar one-liners verwijzen naar het achterliggende verhaal.

Lees hier meer.

Overwatch 2

Chinese kinderen mogen maar anderhalf uur per werkdag gamen

De Chinese overheid heeft nieuwe regels omtrent gaming opgesteld. Zo mogen mensen onder achttien jaar maximaal anderhalf uur per werkdag gamen.

Tijdens weekenden en nationale feestdagen mag er drie uur per dag gegamed worden. Hiermee wil de overheid voorkomen dat kinderen verslaafd raken aan het spelen van spellen.

Zowel doordeweeks als in het weekend mag er door jongeren niet buiten acht uur s' ochtends en tien uur 's avonds gegamed worden. Tot slot mag er door mensen onder de 18, afhankelijk van de leeftijd, maar 200 tot 400 yuan - zo'n 26 tot 52 euro - per maand uitgegeven worden aan spellen.

Lees hier meer.

Need for Speed Heat doet weinig nieuws best goed

Met Need for Speed Heat wil EA bewijzen nog steeds het arcaderacegenre door en door te kennen. Daadwerkelijke vernieuwing is dan ook ver te zoeken, maar het oude recept blijkt met de juiste uitvoering toch weer een erg vermakelijk snel spel op te leveren.

Voor de derde maal op rij mocht Ghost Games - in samenwerking met Burnout-oudgediende Criterion Games - langer dan een jaar de tijd nemen om tot een goede Need for Speed-game te komen. De wat ruwe eerste reboot uit 2015 was op zich niet onaardig; twee jaar later werd het meer cartooneske Need for Speed Payback vooral in het nauw gedreven door lootboxen. Beide titels weken in elk geval weinig af van het standaardrecept voor de franchise: snelle auto’s, tuning en politieachtervolgingen.

Lees hier de review

Need for Speed Heat

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Waar is 't stuk over de gebande YouTuber uit de titel dan? Lijkt me toch wel handig om iets uit de titel ook daadwerkelijk in 't artikel te hebben.

0

@darkmanwls ik zie het ja xd zaterdag ochend praktijken kan je ze niet kwalijk nemen haha

0
test

@rpenning Maar het staat er nu nog stééds niet bij.

0

Aanbevolen voor jou