Hoe Halo als strategiegame voor de Mac werd gemaakt | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Fans van het eerste uur kennen de games-ontwikkelaar 'Bungie' van oude Macintosh kla iekers als 'Marathon', 'Minotaur' en de legendarische strategie-serie Myth. Maar wie wist ook dat de Xbox kaskraker 'Halo' oorspronkelijk voor de Macintosh als strategie-game werd ontwikkeld?

Discovery Channel maakte een uitgebreide reportage over Bungie met beelden van het eerste Bungie fanfest (E3 2003). Hierop is te zien hoe de oorsponkelijke game-engine eruit zag en hoe Halo, in navolging op Myth, als strategie-game werd bedacht. Zo kon de speler, in navolging op het concept van Ground Control (Sierra), het slagveld van ver bovenaf tot in klein detail bekijken en besturen.

IGN plaatste een fragment van de Discovery reportage online.Het fragment is te downloaden van IGN. Op Discovery Channel.com is meer te lezen over het programma 'X Factor: Inside Microsoft's Xbox'.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou