Bij veel spellen is het multiplayer gedeelte een "extraatje" van de ontwikkelaars, die zich voornamelijk op de singleplayer kant van het spel hebben gericht. Hierdoor is het multiplayer gedeelte vaak niet goed uitgewerkt, wat weer ten koste van het spelplezier gaat. Om dit te voorkomen heeft men bij Medal of Honor: Pacific Assault ervoor gekozen om de multiplayer door een ander team te laten ontwikkelen. Het doel was om beide kanten zoveel mogelijk aandacht te geven. In dit interview geeft Matt Powers ons informatie over het verhaal en de multiplayer kant van Pacific Assault. Zo komen we onder andere te weten dat het spel maximaal 32 spelers zal ondersteunen.Second phase we wanted more online features. Some of the thing the community said was about cheating; it's a big deal. So we said 'how do we solve that?', so we integrated Punkbuster, do more admin commands for banding and other features like stat tracking, and we have rights restrictions on servers so admins can say 'I only want a server with people who have a really high kill-death ratio', or you can do a newbie server, or we track team skill points. I'm jumping all over. We have classes. These classes we track and it's helping your other squad mates - you can make a server that says 'we don't want people who have high team skill points', and [we've added] features like chatting, buddy lists, more mod development, more mod development tools.