Het turn-based aspect in Freedom: Battle for Liberty Island | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

IO Interactive is naast Hitman 2 ook bezig met Freedom: The Battle for Liberty Island. Dit spel, dat zal worden uitgegeven door EA, speelt zich af in New York een paar ja na een koude oorlog waarin de ru en aan het langste eindje getrokken hebben. Het spel zal gebruik maken van dezelfde engine als Hitman 2 en zal zowel voor de PS2, Xbox en PC verschijnen. Het spel wordt een mix van actie en turn based strategy, en twee mensen bij IO proberen uit te leggen hoe het in zijn werk gaat:HomeLAN - How does the turn based strategy mode fit into the game?

Guldbaek and Semler - It is really simple. The game is divided into 8 different zones. These zones are further divided into sub zones. The player can move freely between the sub zones within a main zone. There are different targets within each sub zone. Some targets are mandatory where as others are optional. But often the player will have to enter one zone to destroy one optional target in order to make it all the way to a mandatory target in another sub zone.

Example: In sub zone A the player must regain control over a police station captured by Soviet troops. It is almost impo ible for him and his men to get through the open streets without getting mowed down by helicopters patrolling in the air. At this stage the player does not have acce to rocket launchers. However he does po es a couple charges of the C4 explosives that he gained on a supply depot raid earlier in the week. This could give him the chance of stopping the helicopters at the source. Verder gaat het interview nog in op de verschillen tu en de PC en consoleversies (op de PC is het spel first person, de consoles third person), de multiplayer en de mod support (die er niet zal zijn). Lees het hele interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou