Waarschijnlijk geen mod-ondersteuning voor Battlefield 3

Mod-ondersteuning staat vooralsnog niet in de planning voor de PC-versie van Battlefield 3. Dit liet de baas van ontwikkelaar DICE, Patrick Söderlund, weten in een interview met PC Gamer. Söderlund haalt als reden de complexiteit van de voor Battlefield 3 gebruikte Frostbite-engine aan. Hij stelt dat het voor spelers lastig zou worden om daarmee om te gaan, "vanwege hoe de levels zijn opgebouwd, met vernietigbare omgevingen en meer van dat soort dingen. Ik denk daarom dat het een te grote uitdaging wordt voor spelers om een mod te maken." Hoewel Söderlund het uitbrengen van modtools voor Battlefield 3 onwaarschijnlijk acht, sluit hij de mogelijkheid niet compleet uit. Hij stelt enkel dat er op dit moment geen plannen voor zijn.

Two Tribes werkt aan nieuwe game Edge

Two Tribes is bezig met een nieuwe game genaamd Edge. Dit heeft de Nederlandse ontwikkelaar bekendgemaakt in een interview met Gamer.nl. "We zijn erg hard aan het werk aan de game Edge. Deze game komt voor PC en Mac via Steam. Verwacht daar binnenkort meer over te horen", aldus de studio in het interview. Verdere informatie kan Two Tribes nog niet geven. De officiële aankondiging van de game vindt binnenkort plaats. In hetzelfde interview geeft de studio aan klaar te zijn met de overzetting van Ronimo Games' Swords & Soldiers naar iPhone en iPad. Swords & Soldiers verscheen eerder op WiiWare, PC en PlayStation Store.

Source-engine binnenkort vrij beschikbaar

De Source-engine wordt binnenkort gratis beschikbaar gesteld. Dit liet ontwikkelaar Valve weten na gevraagd te zijn of het aanschaffen van een hoedje in Team Fortress 2 genoeg was om toegang te krijgen tot de engine. De vraag werd gesteld door een gebruiker van het Reddit-forum, die momenteel twee met de Source-engine gemaakte mods uittest. Hij vroeg zich af of het voor de toegang tot de Source-engine volstaat om een voorwerp te kopen in de Team Fortress 2-winkel, via een mictrotransactie. Valve antwoordde hierop bevestigend en liet weten dat de vraag een discussie binnen de studio had losgemaakt. Vermoedelijk besefte Valve dat de manier waarop spelers nu al (bijna gratis) toegang kunnen krijgen tot de engine, wellicht wat omslachtig was. "Je e-mail heeft ons de manier [waarop we de Source-engine aanbieden] doen heroverwegen. We gaan de SDK van de engine gewoon gratis beschikbaar stellen. Bedankt dat je ons hebt geholpen beter te worden."

Uitgevers mogen eigen online platformen op Wii U lanceren

Online platformen van externe partijen zijn welkom op Wii U. Dat zegt Reggie Fils-Aime, president van Nintendo of America, in een interview met Forbes. Dit in het kader van het verbeteren van de onlinediensten vergeleken met die van de Wii. "Wat we gaan doen is een veel flexibeler [online] systeem creëren dat de beste aanpakken van onafhankelijke uitgevers tot wasdom laat komen", legt Fils-Aime uit. "Dus in plaats van een situatie waarin een uitgever zijn eigen netwerk prioriteit geeft en daarover ruziet met platformhouders, gaan wij het juist verwelkomen. We gaan het verwelkomen van de beste en slimste third party-uitgevers." Hoewel Fils-Aime geen namen noemt, lijkt online platform Steam van uitgever Valve een voorbeeld van een online platform dat een plaats kan krijgen op Wii U.

Anonymous hackt Apple-server

Anonymous heeft laten weten informatie te hebben buitgemaakt op een van Apple's servers. De hackersgroepering plaatste de informatie op Pastebin, een website om tekstbestanden op te plaatsen. De data die Anonymous op Pastebin plaatste heeft betrekking op 27 Apple-gebruikers. De groepering vraagt zich op Twitter openlijk af wat er zou gebeuren als Apple zwaar getroffen wordt, gezien de nu al aanzienlijke aandacht van media. "We hebben in ieder geval nog [een volgende actie] in de planning staan. We zijn daartoe genoodzaakt door een aantal vervelende ontdekkingen die we hebben gedaan." Met dat laatste doelt Anonymous waarschijnlijk op zijn eigen AntiSec-initiatief, waaronder het grote bedrijven aanvalt en hun beveiliging op de proef stelt.