Het gamenieuws van vandaag: 11 augustus 2011 | Gamer.nl

Het gamenieuws van vandaag: 11 augustus 2011 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

id Software: 'Verplicht online beter voor iedereen'

Tim Willits van Rage-ontwikkelaar id Software stelt dat het voor zowel ontwikkelaars als gamers beter is als spellen een verbinding met het internet verplicht stellen. Deze uitspraak deed hij tijdens een interview met Eurogamer op QuakeCon. "Als we mensen zouden kunnen dwingen om altijd verbonden te moeten zijn wanneer ze een spel spelen, en als dat ook nog eens geaccepteerd werd...[dat zou] fantastisch [zijn].", aldus Willits. Hij legt uit dat het ontwikkelaars in staat zou stellen om games automatisch te updaten, zonder dat ze spelers daarvoor eerst een procedure moeten laten doorlopen. "Stel je voor dat je een spel begint te spelen en dat het dan automatisch upgedatet wordt." Willits hoopt dat Diablo III, waarvoor ook een constante internetverbinding vereist is, ervoor gaat zorgen dat gamers leren te accepteren dat het de volgende stap is binnen de game-industrie.

Star Wars: The Old Republic is regiovrij

Het aankomende Star Wars: The Old Republic is niet gebonden aan verschillende regio's. Dit meldt de communitymanager van ontwikkelaar BioWare, Stephen Reid. Europese spelers kunnen, als zij dat willen, een Amerikaanse versie kopen en daarmee ook inloggen op de Amerikaanse servers. Reid waarschuwt wel dat spelers die hiervoor kiezen last kunnen krijgen van netwerkvertraging, omdat zij op een andere server inloggen dan degene die voor hun regio bedoeld is.

PC-versie Driver: San Francisco uitgesteld tot 29 september

De PC-versie van Driver: San Francisco is enkele weken uitgesteld en komt nu op 29 september uit. Dit heeft Ubisoft bevestigd tegenover Gamer. De PlayStation 3- en Xbox 360- en Wii-versie liggen wel gewoon op 1 september in de winkel. Deze week verscheen op Xbox Live en PlayStation Network een singleplayer-demo voor de nieuwe Driver. Volgende week volgt een demo voor het multiplayergedeelte van de game. Voor de PC-versie van het spel zijn tot op heden geen demo's aangekondigd.

Multiplayerbèta Revelations tijdelijk exclusief voor PSN

De multiplayerbèta van A a in's Creed: Revelations wordt tijdelijk exclusief voor PlayStation Network, zo meldt uitgever Ubisoft. Om vroege toegang tot de bèta te krijgen, moeten spelers echter wel een PlayStation Plus- of Uplay-abonnement hebben. De bèta op PSN loopt van 3 tot 11 september en bevat drie maps: Knight's Hospital, Antioch en Costantinople. Daarnaast zijn er negen personages aanwezig om mee te spelen, waaronder de Vanguard, de Sentinel, de Thespian en de Bombardier. Spelers kunnen het uitvechten in vier verschillende modi: Wanted, Manhunt, Deathmatch en Artifact A ault. Overigens zal dit volgens Ubisoft maar een fractie zijn van de content die in de uiteindelijke game zit. Het is nog niet bekend wanneer de bèta naar andere systemen komt.

Braid-maker: 'Microsoft doet enorm lastig over XBLA'

Braid-maker Jonathan Blow hekelt de procedure van Microsoft om een game op Xbox Live Arcade te krijgen. Wel beseft hij dat het voor bepaalde titels een belangrijk platform is. Blow deed deze uitspraken tijdens een interview met Gamasutra. "Ze gedragen zich gewoon echt als lastposten. Ik denk niet dat ze dat beseffen", aldus Blow over Microsoft. "Ze geven me zinloze contracten waarover ik drie maanden in onderhandeling moet om op iets acceptabels uit te komen. En om dan na al die discu ies ook nog door die vreselijke goedkeuringsprocedure te moeten." Blow stelt dat hij zich afvraagt waarom hij het nog zou proberen om een game op XBLA uit te brengen. "Ik weet vrij zeker dat we [de twee miljoen die The Witne gekost heeft] alleen al via Steam en iPad terug kunnen verdienen. Dat is niet eens gokwerk." Hij haalt aan dat er de afgelopen maanden, met onder meer Terraria en het aanhoudende succes van Minecraft, genoeg titels zijn geweest die het zonder een XBLA-release goed hebben gedaan. "Ik weet niet hoe lang [Microsoft] het nog vol kan houden, zonder dat er iets moet veranderen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou