"Hedendaagse ontwikkelaars zijn mazzelaars!" | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Lionhead Studios kopstuk Peter Molyneux heeft vandaag verklaard dat deheden ten daagse ontwikkelaars meer mogelijkheden dan ooit hebbengekregen. Dit dankzij de release van Microsoft's XNA Game StudiosExpre Platform.

Eerder deze week gaf Chris Satchell, een hoge pief bij Microsoft, alaan dat "dat waar wij naar toestreven veel wegheeft van het YouTubeconcept, alleen dan met betrekking tot videogames". Als commentaardaarop gaf Molyneux in een speech aan dat "Jullie (daarmee doelend opde developers) erg veel geluk hebben, want het internet is de meestfantastische plaats om je ideeën tentoon te stellen en aan de man tebrengen. Als XNA daadwerkelijk een YouTube formaat aanneemt, dan zaldat niets anders dan briljant worden!"

Molyneux zou Molyneux niet zijn als hij niet ook nog advies had vooraspirant ontwikkelaars: "Als je in de gamesindustrie terecht wil komen,is er niets handigers dan het hebben van een demo. Niets, op het hebbenvan een grote lap geld in mijn handen. Als je het echt wil maken in degamesindustrie zul je toch ook echt ongebreidelde pa ie moeten hebbenvoor datgene wat je doet. Het zal je gewoon niet lukken als je het nietorgasmisch leuk vindt. Er zijn werkelijk tijden geweest dat ik intranen ben uitgebarst terwijl ik spelconcepten beschreef. Het is zoverslavend! Je kunt iemand met zo'n pa ie voor iets niet weerstaan!"

Ook al beschrijft Molyneux zichzelf als een 'slechte programmeur', zegthij alsnog dat games maken één van zijn pa ies is. "Voor mij verbleektde rest van de wereld een beetje. Ik zou zelfs liever blijven coderendan dat ik met mijn vriendin de kroeg in zou duiken, en zo voel ik hetnog steeds eigenlijk. Niets duurt zo lang als programmeren en coderen."

Verder had Molyneux het ook nog over zijn laatste games, The Movies,waarvan hij toegeeft dat deze minder goed verkocht dan verwacht. "Ikweet waarom. Het was een slechte periode in mijn carrière, maareigenlijk ook een goede. Om verschillende redenen kwamen The Movies,Fable: The Lost Chapters en Black & White 2 allemaal samen ophetzelfde moment. We hadden er eigenlijk te weinig mensen voor,eigenlijk hadden we The Movies moeten afmaken, spelen, nóg een keerspelen en het dan allemaal wat rustiger maken", aldus Molyneux.

The Movies


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou