Op de Game Developer Conference werd S.T.A.L.K.E.R. aan de aanwezige pers en gameontwikkelaars uitgebreid getoond. En men was duidelijk onder de indruk en het hoeft dan ook niet te verbazen dat verscheidene sites hun indrukken van de game online gezet hebben. IGN heeft hiervan het langste artikel gemaakt en men weet alvast te zeggen dat de buitenlocaties uit het spel de mooiste zijn die men ooit in een game gezien heeft.

Maar het zijn niet enkel de graphics die S.T.A.L.K.E.R. tot ongekende hoogtes tillen. Want ook qua gameplay is S.T.A.L.K.E.R. zeer veelbelovend. Zo zal het spel compleet non-linear zijn en zal het hele gebied rond de kernreactor Tsjernobyl vanaf het begin af aan toegankelijk zijn, al zal je voor sommige gebieden wel een betere bescherming moeten zien te bemachtigen vanwege hoge radiatie (die je met een Geiger-Müller teller continu kan meten). Daarnaast belooft men maar liefst acht verschillende eindes en een volledige dag/nacht cyclus met variabel weer:The day/night cycles will also be joined by different types of weather. From the blue skies to lovely partly cloudy days to heavy rain, this game has it all. And it shows it all off in incredible and realistic style. The textures and amount of foliage and forest is really amazing. The screenshots just don't do it justice. Seeing this thing in motion is truly a feast for the eyes. Plants grow from everywhere, often knee deep hiding half of your player. Different types of trees sway in the breeze and bring the area to life. Om de internetter ook een gevoel te geven van hoe mooi de game is heeft IGN naast haar impressies ook nog een zestal filmpjes online gezet die, ondanks het feit dat ze met een camera opgenomen zijn, een goede indruk van de game geven. Surf dus naar IGN om je te verbazen over de mogelijkheden en grafische pracht van deze titel die eind 2003 klaar zou moeten zijn. Naast IGN heeft ook GameSpot, zei het iets korter, haar indrukken online gezet.