Halo PC: dezelfde singleplay, verbeterde multiplay | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Halverwege dit jaar werd Microsoft een PC versie van de Xbox topper Halo officieel aangekondigd. Opvallend was dat niet Bungie, de ontwikkelaar van de Xbox versie van Halo, maar Gearbox Studios, bekend van Opposing Force, deze port mocht ontwikkelen. Gearbox kreeg ook pas bij de aankondiging de code in handen en begon met het ontwikkelen. En vandaag is er dan eindelijk wat nieuwe informatie over het spel op internet verschenen.

Zo is men momenteel voor zo'n 40% klaar met de port en heeft men de grafische engine al helemaal overgezet naar PC. Hierbij moesten groten delen opnieuw geschreven worden omdat ze heel erg specifiek voor de Xbox hardware bedoeld waren. De singleplayer van Halo voor PC zal trouwens precies hetzelfde zijn als die voor de Xbox, met slechts kleine verschillen in de balans omdat schieten op de PC iets makkelijker gaat. De multiplayer belooft echter de nodige vernieuwingen:Gearbox is still planning its approach to the project's second major hurdle: support for Internet multiplayer. The Xbox game can handle up to 16 players in multiplayer, but only when four Xboxes are connected on a local network. The nature of the Internet means that action games with online multiplayer have to be designed to work with varying degrees of latency. However, the Xbox game's networking code sends data synchronously, which is only practical on a LAN. As a result, Gearbox has had to completely rip out the networking code and start from scratch. Als Gearbox de multiplayer goed afwerkt zou Halo voor de PC wel eens dé multiplayertopper van 2003 kunnen worden. Het spel zou in juni moeten verschijnen dus we zullen het snel genoeg weten. Lees het hele artikel hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou