Een van de grootste minpunten van de PC versie van Halo was het ontbreken van co-op multiplayer. Hoewel deze optie wel aanwezig was op de Xbox versie, moesten PC gamers het zonder doen. Het probleem was dat de co-op optie van de Xbox gebaseerd was op splitscreen en niet op de system link mode. Hierdoor had men voor de PC versie zoveel aanpassingen moeten verrichten dat het spel nog later in de winkels zou hebben gelegen. Randy Pitchford van Gearbox Software laat echter weten dat ze nog steeds een co-op voor de PC versie willen maken. Ze weten wat ze moeten doen en hebben al gekeken of het haalbaar is, maar toch wil Randy nog geen definitief antwoord geven.What is the possibility of Gearbox porting Halo 2 over sometime in the future? We're really busy supporting Halo right now, so that idea is beyond the radar. We're working on improvements and new things that will make Halo better and better – especially on-line. We're all playing the game and are having loads of fun and we're really amazed and surprised at the support and demand there is from the community – but we always want to make things even better. That's why we programmed the auto-update feature – we wanted to make it easy and convenient to improve the game over time. The kinds of improvements we're making could only have been discovered from the great feedback and experience we've got now that the game has been launched to the world. Meer over de PC versie van Halo en Randy Pitchford lees je in dit interview.