Nieuws
Halo 5: Guardians

Halo 5 krijgt geen grote Xbox Series X-update

Reguliere backward compatibility-voordelen gelden wel

Geschreven door Michel Musters op
Halo 5: Guardians ontvangt geen vergelijkbare Xbox Series X-update als Halo: The Master Chief Collection.

Dat heeft ontwikkelaar 343 Industries gecommuniceerd via Halo Waypoint. "Na de aankondiging van vorige week krijgen we veel vragen over hoe Halo 5 speelt op de nieuwe consoles", zo legt community manager John 'Unyshek' Junyszek uit. "Halo 5 krijgt niet dezelfde optimalisaties voor Xbox Series X en Series S als MCC, maar eigenaren van de next-gen hardware gaan nog altijd de voordelen van snellere laadtijden en consistent hogere resoluties zien."

Vorige week werd een update voor Halo: The Master Chief Collection aangekondigd waarmee de collectie op Series X en Series S in 120 frames per seconde loopt. Op Series X draait de collectie in 4K, op Series S in 1080p. Voor Halo 5 geldt dit dus niet, maar de reguliere voordelen van backward compatibility gelden dus wel.

Dit artikel delen:

Lees meer

Diverse Ubisoft-games draaien in 60 fps en 4k op next-gen consoles 'Switch Pro krijgt mini-LED scherm'
35

Reacties op: Halo 5 krijgt geen grote Xbox Series X-update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 27 oktober 2020 10:04
    ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier allemaal een 4k120hrz scherm heeft met hdmi 2.1 om uberhaupt in 120fps te kunnen spelen. Ik zit me er momenteel een beetje in te verdiepen en tv-land ziet er uit als een mijnenveld met tv's die wel/niet hdr10/hdmi2.1/120fps ondersteunen en het aanbod is vooral duur en weinig..

    ik vind de 120fps optie vooral een wassen neus als je er een gloednieuwe tv van minstens bouwjaar 2020 moet aanschaffen, want dat vertellen sony en ms je er niet echt bij…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichabod

    • 27 oktober 2020 10:14
    @ali3n8tor

    Ik… Heb er speciaal ene voor aangeschaft dit jaar, maar niet alleen voor die 120hz.. vrr en freesync weegde ook zwaar mee

    De Samsung 75Q95T, ik kom van een 65 inch OLED, maar vooral voor gaming vind ik een QLED scherm veel indrukwekkender

    En tegenwoordig is de zwartewaarde ook bijna perfect ( hier wint OLED nog nipt )

    Maar in het scahduwdetail. 5%gamma laat de QLED duidelijk meer details zien.

    Dus voor de reacties komen OLED is beter dit is een bewuste keuze , prijs was geen issue

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 27 oktober 2020 10:46
    @Ichabod ik ga voor de LG OLED 55 CX en dat zou naast de Samsung Q lijn de beste next gen opties zijn.
    Heb er zin in^^

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichabod

    • 27 oktober 2020 11:06
    @xeros klopt goede tv ..

    maar het wow effect van HDR blijft een beetje matig

    Daarbij blijft inbranden en de tv in zonlicht zetten een issue

    Ik heb bv meer dan 4000 uur in Destiny zetten en de huid blijf je .. al is het heel licht iets van zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 27 oktober 2020 21:42
    @xeros Echter heeft de LG Oled 55 C9 betere prestaties op gaming gebied dan de nieuwe CX.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 oktober 2020 11:25
    @Ichabod heb voor me pc ook een qled (was onze oude tv) maar voor beneden heb ik toch een 70 inch 4k dolby vision dolby atmos en dat is puur omdat ik fan ben van atmos geluid bij films die ik kijk.
    Vind het echt jammer dat samsung geen ondersteuning heeft voor Atmos en vision.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichabod

    • 27 oktober 2020 12:40
    @hulstpower

    Klopt maar dat kun je via een external device toevoegen aan de tv

    Kost wel 400 dollar.. maar het is mogelijk

    En sinds vandaag is hgig toegevoegd aan de tv.. HDR gaming mode standaard

    https://www.homecinemamagazine.nl/2020/04/alles-wat-je-moet-weten-over-hgig-gamen-in-hdr/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 oktober 2020 14:40
    @Ichabod zal is kijken. Vind Samsung met die simpele remote en menu wel beter dan me Philips die ik beneden heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 27 oktober 2020 10:44
    @ali3n8tor ik, want die tv is juist vorig jaar uitgezocht op future proof te zijn. Dat was inderdaad wel even een zoektochtje, want lang niet elke tv (ook niet met bouwjaar 2020) is daadwerkelijk PS5/XSX proof. Met 4K, eARC, HDR10, Dolby Vision, Dolby Atmos, VVR, ALLM en ga zo maar door zijn er tegenwoordig veel dingen om op te letten.

    Overigens draait Halo 5 volgens mij al 4k/60fps op de One X, en de Series X zou automatisch HDR toevoegen. Daar ben ik wel benieuwd naar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 27 oktober 2020 11:22
    @ali3n8tor Mijn vriendin en ik hebben een LG OLED55C9PLA, geen 2020 model, maar 2019 dacht ik. Wel HDMI 2.1, HDR, 120Hz etc etc, en het is echt een mooie TV. Deze kochten we ook met het oog op de nieuwe consoles. De PS5 komt later, maar de Xbox komt in ieder geval wel binnen op release dag!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 27 oktober 2020 11:29
    @ali3n8tor het is niet verplicht om hdmi 2.1 te hebben. Ik heb zelf de LG OLED65C8PLA en die ondersteunt ook gewoon 120 hz. Dat zal alleen niet op een 4K resolutie zijn, want zoveel data kan hdmi 2.0 niet aan. Dus dat zal maximaal iets van 2K 120 hz zijn. Maarja de consoles trekken 4K 120 hz ook niet, aangezien ze daar niet krachtig genoeg voor zijn. Kies je voor OLED dan ben je met de C9 of CX modellen van LG volgens mij redelijk future proof. Weet in ieder geval dat alle OLED schermen van LG komen. Dus ook die van Sony, Philips, etc.

    Qua QLED zou ik het eerlijk gezegd niet weten, aangezien ik zelf geen voorstander hiervan ben. QLED is puur marketing om te kunnen concurreren met OLED. Het blijft in mijn ogen echter een te dure LCD tv. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.

    Welke optie je ook kiest, de pinpas moet sowieso gaan roken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 27 oktober 2020 12:11
    @Tinus Tussengas-1
    Qua QLED zou ik het eerlijk gezegd niet weten, aangezien ik zelf geen voorstander hiervan ben. QLED is puur marketing om te kunnen concurreren met OLED. Het blijft in mijn ogen echter een te dure LCD tv.
    Ik wilde echt precies hetzelfde zeggen. Pure marketing van Samsung omdat het ze zelf niet lukt(e) om een goede yield te behalen met het produceren van hun eigen OLED panelen.

    Ieder zn voorkeur inderdaad maar weet dat je voor QLED tv’s altijd een paar honderd euro meer betaald dan eigenlijk zou moeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 27 oktober 2020 12:14
    @iedereen, bedankt voor de tv reacties! lekker offtopic maar thanks anyways!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichabod

    • 27 oktober 2020 12:42
    @Tinus Tussengas-1

    Je verhaal klopt niet.. zodra er games komen met hdr10+ en Dolby vision is je tv niet meer geschikt

    18gbps chip dacht ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 27 oktober 2020 12:51
    @Ichabod De C9 waar hij naar verwijst heeft inderdaad geen hdr10+ (wel hdr10), maar wel dolby vision. Ik weet alleen niet hoe het zit met de ondersteuning voor deze HDR-protocollen in spellen uit eindelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 27 oktober 2020 13:02
    @Ichabod zodra die er komen ja. Zover ik weet moet je voor zowel HDR 10+ als Dolby Vision een aparte licentie afnemen, dus dat brengt kosten met zich mee. Ontwikkelaars gaan echt niet overal een licentie voor afnemen voor zo'n kleine groep mensen met een dergelijke tv.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 oktober 2020 14:42
    @Tinus Tussengas-1 hdr10+ is volgens mij licentie gratis. Maar dat kan ik fout hebben. Voor gaming zijn er dacht ik een paar op xbox one die dolby vision ondersteunen, dacht gears 5 maar niet helemaal zeker meer. Er zijn wel een tien tal die dolby atmos ondersteunen op xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 27 oktober 2020 17:03
    @hulstpower ik zie op de website van HDR 10+ wel prijzen staan, maar weet verder ook niet precies hoe dit werkt.

    Check vooral ook even de Series X Preview op Tweakers. Hier staat het een en ander uitgelegd over de nieuwe standaarden en is interessant om te lezen. Schijnbaar is er dus nog geen enkele game die gebruikmaakt van Dolby Vision en is er ook nog niets aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 oktober 2020 17:43
    @Tinus Tussengas-1 ok zou best kunnen. Hdr10+ en dolby vision doen beetje het zelfde alleen net iets anders maar keek een YouTube kanaal die tv reviewed en die ging daar vol op in. Weet dat hdr10+ bijna niet ondersteund word door film maatschappijen en vision weer wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichabod

    • 28 oktober 2020 13:41
    @Tinus Tussengas-1

    Dolby vision is wat voor te toekomst geen enkele tv kan dat weergeven

    Er is NL geen tv met een 12bits paneel