GTA-boek Jacked onthult ontwikkelingsproces van de serie | Gamer.nl

GTA-boek Jacked onthult ontwikkelingsproces van de serie | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Het boek, zonder medewerking van Rockstar Games geschreven door journalist David Kushner, onthult wat er plaatsvond tijdens de creatie van de gameserie. Verdeeld over driehonderd pagina's en gebaseerd op tien jaar lang onderzoek belooft het boek "de sluier van geheimhouding rond het ontwikkelteam op te lichten om te laten zien hoe een mix van creatieve genieën, gedurfde PR-campagnes, grote ego's en een obse ieve werkethiek samenkwamen om een monster te creëren met een neiging om volledig uit de hand te lopen". Jacked komt op vijftien maart uit als paperback en e-boek.

Kushner schrijft als journalist onder andere voor The New York Times, Wired en Rolling Stone. In 2003 schreef hij het boek Masters of Doom,  over de invloed van Doom-makers id Software op de popcultuur. Daarbij focust Kushner zich voornamelijk op oprichters John D. Carmack en John Romero.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou