Nieuws

Ghost Knight: A Dark Tale is de spirituele opvolger van Ghosts 'N Goblins

Verschijnt 'binnenkort'

Geschreven door Jacco Peek op
Indie-ontwikkelaar Grimware Games heeft de plaformer Ghost Knight: A Dark Tale onthuld. De game wordt gezien als de spirituele opvolger van Ghosts 'N Goblins.

De solo-ontwikkelaar van Ghost Knight werkte eerder bij grote studio's als Suckerpunch, Sledgehammer Games en Microsoft en komt binnenkort met een eigen game. In onderstaande trailer zijn snippers van de gameplay te zien, waarin Ghost Knight platformt, projecten afvuurt en gebruikmaakt van een dash.

Ondersteunde platformen en een releasedatum voor Ghost Knight: A Dark Tale ontbreken nog. Grimware Games geeft aan dat de game 'binnenkort' verschijnt.

Bekijk hieronder de eerste trailer.

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve lanceert Half-Life: Alyx mod-ondersteuning Gearbox onthult komende week derde Borderlands 3-dlc
13

Reacties op: Ghost Knight: A Dark Tale is de spirituele opvolger van Ghosts 'N Goblins

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TommyVercetti

    • 17 mei 2020 11:49
    Ziet er wel geinig uit maar dit kan echt niet tippen aan het orgineel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 17 mei 2020 11:52
    Geestig ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 mei 2020 12:29
    Door wie wordt dit gezien als een spirituele opvolger? Er zin imo namelijk nogal wat verschil tussen een spirituele opvolger of gewoon een ripoff. Heeft er iemand van het originele team meegewerkt aan deze game?

    Een ripoff hoeft geen slecht iets te zijn hoor. Maar de term spirituele opvolger wordt wel een beetje erg makkelijk rondgestrooid.

    Het doet me een beetje denken aan The great Giana sisters in de jaren 80. Dat was ook geen spirituele opvolger van super mario bros. Dat was gewoon een ripoff. Een hele goeie ripoff, want het was gewoon een hele leuke game. Maar een ripoff.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 17 mei 2020 13:16
    @darkmanwls Een spirituele opvolger of spiritueel vervolg is een niet-officieel vervolg op een mediaproductie zoals een film, een televisieserie, een game of een boek. Dus lijkt me hier wel bij passen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 mei 2020 19:45
    @MelvinChowder Ik weet wat een spirituele opvolger is. Dat legde ik ook uit, ik vind dat deze game daar niet aan voldoet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 18 mei 2020 07:13
    @darkmanwls het valt er precies onder, wat wil je nog meer?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 mei 2020 12:59
    @MelvinChowder Dat er iemand aan meewerkt die ook bij de originele game betroken was. Anders is het namelijk gewoon een kopie of een ripoff.
    Bloodstained is een spirituele opvolger van castlevania. Mighty no 9 is een spirituele opvolger van megaman (ondanks dat t een schijt game is).
    Dit is gewoon een ripoff, en daar veranderd jouw wikipedia gekopieerde uitleg niet veel aan. Als je het artikel namelijk verder leest op de engelse pagina zie je dat letterlijk ieder voorbeeld in het videogames gedeelte praat over een game van dezelfde mensen die alleen om juridische redenen die merknaam niet meer mogen gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 18 mei 2020 14:11
    @darkmanwls Het is denk ik maar net hoe je het woord interpreteert. Kan zo niet een document vinden die het juridische verschil uitlegt tussen een rip-off en een spiritual successor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 mei 2020 15:34
    @MelvinChowder Heb je gelijk in, het is net hoe je het interpreteert, daarom zei ik ook dat ik vind dat het er niet aan voldoet, en niet dat het een algemeen feit is. Daar sloeg ook mijn aanvankelijke vraag op "Door wie wordt dit gezien als een spirituele opvolger?"
    Als in, hebben de makers zelf dit ook gezegd, of is dat een aanname van de schrijver van dit stuk?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 17 mei 2020 13:07
    Welke platformen komt deze game uit? Zie het nergens staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 17 mei 2020 15:43
    'De game wordt gezien als de spirituele opvolger van Ghosts 'N Goblins.'

    Betekent dit dan ook dat je het spel twee keer moet doorlopen voor de true ending?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 17 mei 2020 18:47
    Leuke art style!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 18 mei 2020 16:08
    Het origineel is belachelijk moeilijk, deze lijkt zo te zien wat vergeefelijker.