Nieuws

Gerucht: PlayStation 5-controller werkt ook op PS4

Een foutje van PlayStation France

Geschreven door Cody van den Bogert op
Volgens de Franse website van PlayStation moet de controller van de PlayStation 5 ook werken op de PlayStation 4. Bovendien benoemt de website de controller bij de naam DS5, wat staat voor DualShock 5.

De Franse website van PlayStation heeft wellicht een detail gelekt wat de controller van de PlayStation 5 betreft. De website heeft namelijk een pagina aan waar details over de PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro te bekijken zijn. Opmerkelijk genoeg, stond de DualShock 5 hier ook bij, en dat zou betekenen dat de DualShock 5-controller ook op de PlayStation 4 en de Pro werkt.

Het lijkt er dus op dat PlayStation France de officiële naam van de controller heeft onthuld. Verder is er geen nieuwe informatie van de controller opgedoken en de exacte specificaties zijn dus nog niet bekend. Daarnaast moet nog maar blijken of de PlayStation 4 werkelijk DualShock 5 gaat ondersteunen. Het kan natuurlijk ook gewoon dat er simpelweg iets misging bij PlayStation Frankrijk. Maar gezien het feit dat de informatie afkomstig is van een officiële PlayStation-website, is de informatie waarschijnlijk wel waar.

Eerder doken er al foto's en een patentaanvraag van de PlayStation 5-controller op. Wanneer de PlayStation 5 uit de doeken wordt gedaan, is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live vanaf 15:00 uur: The Last of Us met Lucas en Wouter Gesloten en open beta's voor Disintegration op komst
12

Reacties op: Gerucht: PlayStation 5-controller werkt ook op PS4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aquemini

    • 17 januari 2020 12:38
    Andersom had ik cooler gevonden.
    Ik doe de 4 weg als ik de 5 heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 17 januari 2020 12:42
    @Aquemini

    Ja is dat niet leuk om te bewaren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 17 januari 2020 15:09
    @Goodmushin , waarom zou ik dat in godsnaam doen, aangezien de 5 backwards compatible is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 18 januari 2020 13:11
    @Aquemini

    Stukje nostalgie en zoveel kan je er denk ik niet meer voor krijgen, maar i could be wrong.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 17 januari 2020 13:57
    @Aquemini andersom leek mij ook beter indd, dan kan je wat sneller multiplayer lokaal doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 17 januari 2020 17:03
    @Aquemini Andersom gaat ook gewoon werken. Wel moet je rekening houden dat natuurlijk niet alle spellen dan mogelijk goed werken omdat de DS4 dus opties mist die de DS5 wel heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2020 13:07
    Was het nu al zeker dat alle PS4 games op de PS5 te spelen waren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 17 januari 2020 13:52
    @fonsrutte dat heb ik nog nergens gelezen helaas. En ook dan ben ik sceptisch tot de laatste dag voor de release. Al te vaak doet Sony hier onduidelijk over en verbaast het mij niet dat op de dag van release ineens bekent wordt dat alleen first party games of een willekeurige greep wel werken of dat het geschrapt is vanwege performance issues.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2020 15:57
    @Jumpman Kan me niet voorstellen dat het niet zo is, maar ik begrijp je scepticisme. Zeker nu MS al een tijdje inzet op backwards compatability kan Sony eigenlijk niet achter blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 17 januari 2020 17:03
    @fonsrutte Ja, dat is al zeker, dat is al een paar keer gezegd.
    Ook zal de PS5 de PSVR ondersteunen (komt voorlopig ook geen nieuwe versie van, pas op zijn vroegst (half) jaar later).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 januari 2020 15:32
    Andersom lijkt mij handiger of niet??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2020 15:55
    @kleinekoosjer Ik denk dat het impliceert dat het andersom ook zo is