Nieuws
Black Ops

Gerucht: Call of Duty 2020 wordt Black Ops-reboot

Terug naar Vietnam

Geschreven door Jacco Peek op
Volgens TheGamingRevolution wordt de Call of Duty-game van dit jaar een Black Ops-reboot. De YouTuber lekte eerder details over Call of Duty: Modern Warfare.

In plaats van Black Ops 5 zou de game een 'herinterpretatie' van de Black Ops-reboot worden, in lijn met Modern Warfare van vorig jaar. Personages Alex Mason en Frank Woods zouden terugkeren in de campagne en worden vertolkt door nieuwe acteurs. De verhaallijn zou volledig origineel zijn en zich richten op ware gebeurtenissen in de Koude Oorlog en de Vietnamoorlog, met een nadruk op de laatste. De game zou ook meer schokkende momenten bevatten, waaronder een ondervragingsscène.

Multiplayer

De game maakt volgens TheGamingRevolution gebruik van de nieuwe engine die is ontwikkeld door Infinity Ward Polen en als eerste werd gebruikt voor Call of Duty: Modern Warfare. Zodoende zou de game ook grootschalige oorlogsvoering ondersteunen, zoals Ground War. Het YouTube-kanaal zegt dat een ijsmap met een bevroren meer en sneeuwscooters een van de eerste maps van de game betreft.

TheGamingRevolution noemt ook een aantal killstreaks: de UAV, counter UAV, een hond, een vlammenwerper en een bomvliegtuig. Health herstellen zou wellicht net als in Black Ops 4 handmatig gaan en Operator-klassen zouden terugkeren.

Gratis dlc

De bronnen van het kanaal claimen ook dat dlc gratis wordt, vergelijkbaar met Modern Warfare. Mogelijk wordt er wel gekeken naar een aparte season pass voor de Zombies-modus. Deze modus zou een nieuwe verhaallijn kennen.

Er is officieel nog weinig bekend over de Call of Duty-game voor dit jaar. Vorig jaar zei Kotaku van verschillende bronnen te horen dat de samenwerking van Sledgehammer Games en Raven Software niet goed verliep, waardoor Treyarch moest inspringen.

Recent zei TheGamingRevolution ook meer te weten over verschillende Activision-games, zoals remakes van Call of Duty: Modern Warfare 2, Tony Hawk's Pro Skater en Crash Bandicoot Wrath of the Vortex. Ook zou er worden gewerkt aan een free-to-play Call of Duty-game.

Een officiële onthulling van de volgende Call of Duty-game wordt rond mei verwacht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Update: Resident Evil 3 Remake-demo nu beschikbaar Update: PlayStation 5: Alle geruchten en feiten op een rij
16

Reacties op: Gerucht: Call of Duty 2020 wordt Black Ops-reboot

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MelvinChowder

    • 19 maart 2020 16:26
    Oh yea! Ben benieuwd hoe ze mijn favorite CoD gaan rebooten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Janzijnvader

    • 19 maart 2020 16:53
    Ik ben nog wel even zoet met Warzone. Heerlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 20 maart 2020 09:01
    @Janzijnvader Same, geweldige toevoeging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 19 maart 2020 17:08
    Prima, zolang er maar een singleplayer campaign komt want die was erg vet👍

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DrZuurbekjeNL

    • 19 maart 2020 18:11
    Ben ik de enige die denk dat een nieuwe COD dit jaar te vroeg komt……. !?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustRaine

    • 19 maart 2020 19:40
    @DrZuurbekjeNL Hoezo? Naar mijn mening is de multiplayer van dit jaar een gedrocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 19 maart 2020 20:24
    @DrZuurbekjeNL
    Van mij mag ie morgen al komen, wat is MW in elk gameplay opzicht extreem kut zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Matjequekel

    • 19 maart 2020 20:30
    @poklaan Ik denk dat deze ook kut wordt. Het wordt namelijk de same engine als de laatste cod. Ze moeten gewoon weer de normale leanfunctie erin zetten. De leanfunctie nu is zo kut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 19 maart 2020 20:34
    @Matjequekel Als het aan mij ligt moeten ze vooral 2 dingen doen: maps maken waar je niet op elk moment van 20 plekken beschoten kan worden en wapens afzwakken zoals in vorige CoD games zodat je niet dood bent voordat je überhaupt in de gaten hebt dat je beschoten wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustRaine

    • 19 maart 2020 22:26
    @poklaan Eens, Bijna alle multiplayermappen zijn om te huilen, netcode is ruk, perks ongebalanceerd, time to kill extreem snel, voetstappen ontiegelijk luid, player visibility ook ruk, en zo zijn er nog wel meer dingen.

    Het enige wat deze call of duty goed doet naar mijn mening is weapon customization & gratis dlc mappen/wapens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustRaine

    • 19 maart 2020 19:44
    Nice, black ops staat zeker in mijn top 5 qua call of duty games ( BO2, MW3, COD4 onbepaalde volgorde staan in mijn top3) dus ik zie een reboot van deze game wel zitten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • wazp

    • 20 maart 2020 00:49
    Ze mogen het van mij wel een keer over een andere boeg gooien, en graag een nieuwe engine. En elk jaar een nieuwe cod mag van mij ook wel over de muur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Matjequekel

    • 20 maart 2020 17:38
    @wazp Het is nu een nieuwe engine juist. Maar die is eigenlijk pure garbage

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 20 maart 2020 09:01
    Hopelijk wel nieuwe zombie mappen dan, aangezien ze verder bijna allemaal al geremasterd zijn .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DrZuurbekjeNL

    • 20 maart 2020 10:10
    Nou , ik vermaak me prima met MW en vind het de beste multiplayer in jaren, ik zit nog niet te wachten op een nieuwe COD. Warzone heeft ook een half miljoen kijkers op Twitch, zal wel door Corona komen, maar toch…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 20 maart 2020 22:33
    ?? geen mensen met kritiek in hun berichten…..
    over iets van de koe word weer helemaal leeg gezogen op alle manieren!.
    Ik ben wel klaar met dit herhalende kunstje in een ander jasje de single player was leuk maar die multi-player die ken ik nou echt wel.