Genshin Impact brengt binnen twee weken 100 miljoen dollar op

Genshin Impact brengt binnen twee weken 100 miljoen dollar op

Genshin Impact heeft binnen twee weken meer dan honderd miljoen dollar opgebracht. Dat meldt Daniel Ahmad, analist bij Niko Partners, op href="https://twitter.com/ZhugeEX/status/1314940495089545216" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Twitter</a>.

De game is het populairst in respectievelijk China, Japan, Korea en de Verenigde Staten, en betreft de grootste lancering van een Chinese ontwikkelaar ooit. De mobiele versie van de game is volgens data-analysebedrijf Sensory Towerna Honor of Kings de best verdienende mobiele game ter wereld.

Volgens analisten is de game hard op weg naar een opbrengst van 1 miljard dollar over alle platformen.

Genshin Impact wordt ontwikkeld doormiHoYo en verscheen eind september voor PlayStation 4, pc, Android en iOS. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen.

De openwereldgame wordt veel vergeleken met The Legend of Zelda: Breath of the Wild en bevat een diepgaand rpg-systeem en multiplayeropties met crossplay tussen alle platformen. Een Nintendo Switch-versie is momenteel in ontwikkeling.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ziet er leuk uit, beter goed gejat dan slecht bedacht.

0
test

Wordt dit bij de gamer community ook veel gespeeld?

0
test

@GoRightAhead is wel leuk, achter elke steen of hoek is wel wat te ontdekken en dat maakt et verslavend denk ik. Heb er nog geen geld in gestoken dus ben benieuwd hoe de endgame eruit gaat zien. Verwacht dat ik er dan wel weer klaar mee ben. Erger mij wel aan de anime sfeer, alles ziet er zo meisjesachtig ‘hihihi’ uit. Maar goed, blijkbaar is dat populair

0
test

@Jurry1984 Misschien even kijken waar deze game vandaan komt en welke markten deze nu het succesvolst is en je hebt je antwoord al of dat populair is. Japan en China oa. En ja die meisjes achtige ‘hihihi’ sfeer is daar heel populair. Dat wij daar minder mee kunnen klopt ook. Maar dat maakt het hier nog niet populair omdat het in een succesvolle game zit. Deze game is overduidelijk gemaakt voor de Chinese, Japanse Koreaanse merkt. En dan daarbuiten nog voor de kawaii/schattige anime fans.

0

Aanbevolen voor jou