Ontwikkelaar MADia heeft in het verleden de titels Echelon en Echelon: Wind Warriors ontwikkeld. Men vond het echter tijd om een andere kant op te gaan en het bedrijf heeft zich nu op het sci-fi shooter genre gericht. In Operation: Matriarchy speelt de speler een soldaat die op de planeet Velian de strijd met gemuteerde aliens moet aangaan. De gemuteerde aliens waren echter ooit mensen, maar dit is in feite het volledige verhaal. Het spel moet het dan voornamelijk van de actie en gameplay hebben. Op de vraag wat Operation: Matriarchy boven de rest doet uitsteken kregen we het volgende antwoord: tJY: The FPS genre is already crowded with great deal of games as it is. What do you think will set Operation: Matriarchy apart from the rest of the games out there? MADia: In fact, almost in every feature it is a shooter except for some little differences. For example, take power armor suits. States within the suit or without it will be equal and complementary. We mainly aimed at creation of psychological contrast between stealth gameplay (without power armor suit) and fights with strong enemy, from which you have to cover (within the suit). In accordance with the type of suit you can choose any line of equipment, up to the most monstrous and destructive. But with big gun and heavy armor you will lose your mobility. You can't go everywhere, enemies can hear and see you better, but besides powerful weapons the player gets powerful defense, his strength also increases greatly, he can throw heavy objects and break the doors with one punch, and that would remain only a dream without power armor suit. Het spel zal 18 levels bevatten, waar je drie a vier dagen over doet om uit te spelen. Operation: Matriarchy staat gepland voor het eerste kwartaal van 2005. Meer over deze shooter kun je in dit interview lezen.