Een interessant artikel van Gamasutra over geluid in spellen, namelijk hoe (on)belangrijk dat is. In principe koop je het spel alleen voor de gameplay, en indirect voor de screenshots die je al eerder hebt gezien op websites. En heeft hier iemand ooit gehoord van geluidjes/muziek die van te voren worden gereleased om het spel aantrekkelijker te maken? Een enkel spel doet het, maar het is wel een uitzondering als het gebeurd. If graphics are so closely linked to game design, why shouldn't the audio be as well? Granted, in terms of the other project components, the complexities of audio design (and its time line) may be smaller, but audio considerations in general should have just as equal importance. "Equal importance" shouldn't necessarily have to mean "expensive," however. Some careful thought and attention to audio design early in the development cycle will pay off many times over later on Having great music, sound, and voice (and implementing it properly) can only be of benefit to your game, enhancing the total experience for the consumer (and yourself, the developer). If it's really good, you might even receive some acclaim, garnishing a nice review or award. And this, in turn, may improve your sales, even if only by a slight margin. That alone should be reason for increased interest and awareness in effective audio design. Toch interessant idee, zou je een spel kopen als je wist dat de muziek ijzersterk was maar de graphics/gameplay mwua?