Het Franse Nevrax is al een tijdje bezig met een SF-Fantasy MMORPG genaamd Ryzom. Dit spel wordt in het begin van 2003 uitgebracht als alles naar wens verloopt en komt tegelijk op de markt met spellen als Star Wars: Galaxies, Everquest 2, The Sims Online en Asheron's Call 2. Reden voor GameSpy om uit te zoeken wat Ryzom nou anders maakt dan de concurrentie. In een uitgebreide preview gaat men onder andere in op de bekende aspecten uit MMORPG's zoals gilde's, player vs player combat, respawning en geld verdienen. Dit laatste gebeurd op een wel heel aparte manier:One of Ryzom's unique concepts is money, which literally grows on trees. The unit of currency on Atys is gold seeds, which are harvested once a year and put into circulation. But they degrade over time, fading into colors that are used as lesser denominations and eventually becoming worthless. Cohen-Corval says this will give players an incentive to spend money rather than simply hoarding it.Met op de achtergrond een in een andere vorm gegoten Marsipulami. Hopelijk zit Danny Christiaan er niet in verwerkt, in welke vorm dan ook. Hiermee bewerktstelligt men een soort van inflatie waardoor sparen minder aantrekkelijk wordt. En elke fiscus weet dat dit goed is voor de handel. Ryzom mag er grafisch alvast wezen en heeft een eigen, aparte grafische aanpak. Ryzom zal zich meer op de Europese markt richten en men is al in overleg met een groot telecommunicatie bedrijf die voor een degelijke infrastructuur zou moeten zorgen. Lees de hele preview hier.