Tijdens een interview met technologie website Information Week heeft Bioware's technical director Bill Dalton een tipje van de sluier opgelicht over de massive multiplayer online game waar de Canadese ontwikkelaar in het uiterste geheim aan werkt. Dalton gaf het interview over het gebruik van StreamBase technologie, waarmee Bioware in staat zal zijn om het gedrag van spelers in de gaten te houden en in real-time aanpassingen te maken in de online gamewereld. Op deze manier kunnen bugs razendsnel worden opgelost en gamers die zich niet aan de regels houden met een vingerknip worden verwijderd.

Hoewel Dalton geen details heeft vrijgegeven over de inhoud van het MMO-project, kon hij wel zeggen dat de game in de planning staat voor 2009. Co-studio director of product development Rich Vogel kon echter wel vertellen waar de nadruk op komt te liggen. “In onze MMO zullen we vooral de focus leggen op het hanteren van verhaal, personages en emoties.”

De heren van Bioware onthulden nog een paar plannen. Zo wordt er gewerkt aan een uitgebreide selectie voor het aanpassen van de characters van spelers en zal de game qua opzet anders spelen dan World of Warcraft's game model. “We willen niet dat spelers steeds weer opnieuw hetzelfde in hetzelfde stuk game moeten grinden.”

We zijn benieuwd wat Bioware precies voor ons in petto heeft. Wordt het een Knights of the Old Republic MMO? Wordt het een heel nieuw iets? Hopelijk hoeven we niet tot 2009 te wachten voordat de ontwikkelaar meer informatie naar buiten zal brengen.