"Het probleem is dat om 3D goed te doen, je games moet renderen op 60 frames per seconde per oog. En op zijn minst een resolutie moet hebben van 720p per oog. Dat is in e entie 1080p gerenderd op 120 frames per seconde", vertelt Antoniades in een interview met website CVG. Antoniades gelooft dat het met de huidige spelcomputers niet mogelijk is om een 3D-effect te krijgen dat lijkt op dat van de film Avatar. Bij de volgende generatie spelcomputers kan dat volgens hem echter wel.
Op dit moment hebben lang niet alle games een full-HD-resolutie (1080p). Ook zijn games die draaien op 60 frames per seconde beperkt in aantal. Hoe hoger de resolutie en hoe hoger de framerate, hoe zwaarder de hardware wordt belast. Er zijn daarom bijna geen games die een framerate van 60 frames per seconde en een full-HD-resolutie combineren. Call of Duty: Modern Warfare 2 draait bijvoorbeeld wel op 60 frames per seconde, maar om dit mogelijk te maken is de resolutie 'slechts' 600p.
PlayStation 3
Met name Sony zegt serieus bezig te zijn met 3D-gaming. Aankomende zomer zullen spellen als LittleBigPlanet, WipEout HD Fury, Super Stardust HD en Gran Turismo 5 in 3D speelbaar zijn. Om die games te spelen in 3D, moeten gamers wel een speciale televisie hebben. Gisteren werd bekend dat Killzone 2 ook een 3D-update zal krijgen.