De jongens van Homelan waren weer op het interviewpad. Dit keer was Mark Rein, vice-president van Epic Games het slachtoffer. Kort samengevat zou UT2 eind juni moeten uitkomen, maar er zal eerst een testversie verschijnen, net als met het origineel. De mogelijkheid bestaat dat er voertuigen in UT2 zullen zitten, maar Mark is daar nog niet uit. Over multiplayer gesproken, Unreal 2 zal dit niet bevatten. Het team was wel begonnen met de ontwikkeling van Unreal 2 multiplayer, maar door het verschijnen van UT2 is dit overbodig geworden. Het team richt zich dan ook volledig op de single player ervaring die Unreal 2 moet gaan bieden. Unreal 2 zou voor kerst in de winkels moeten liggen.HomeLAN - What are the main differences between UT 2 and Unreal Championship? Mark Rein - Well, obviously both games stem from a common engine but there are significant differences between the two games in terms of gameplay. UC has gameplay designed specifically for the console. Control is honed to a fine art in UC to take full advantage of the Xbox controller. I don't want to give too much away about the unique things UC has vs. UT2 but you should appreciate that Epic and DE are building games in such a way that customers who have both a PC and an Xbox (which is probably ALL of them!) will want to buy both. Verder verwacht Mark Rein dat Modmakers de engine tot de limiet zullen pushen. Standaard heeft UT2 200 keer meer detail, maar het is mogelijk om de content 1000 tot 2000 keer meer detail mee te geven. Je moet alleen wel de nodige hardware hebben om met zoveel detail te kunnen spelen. Mark verwacht dan ook dat deze hardware eind 2002 aanwezig zal zijn. Het complete interview is nog veel langer, maar voor de echte Unreal en UT2 fans een must read.