Geen real-time gevechten in Elder Scrolls-MMO | Gamer.nl

Geen real-time gevechten in Elder Scrolls-MMO | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Ontwikkelaar ZeniMax Online Studios heeft hiervoor gekozen om de netwerkvertraging te minimaliseren. Het hotbar-systeem laat spelers vaardigheden selecteren als sprinten, aanvallen afweren en die van tegenstanders onderbreken. Deze vaardigheden vragen uithoudingsvermogen, waarvan spelers maar een beperkte hoeveelheid hebben.

De grafische stijl van The Elder Scrolls Online is meer cartoon-achtig dan de singleplayergames in de serie. Het spel zou draaien op de Hero-engine die ook gebruikt is voor Star Wars: The Old Republic. Dialogen in de game zijn volledig ingesproken.

Spelwereld

De spelwereld is volgens Game Informer vele malen groter dan die van The Elder Scrolls V: Skyrim, en bevat naast Skyrim ook de gebieden Morrowind, Summerset Isle en Elseweyr. Sommige gebieden zullen vanaf de lancering niet beschikbaar zijn, deze worden later via uitbreidingen toegevoegd.

In The Elder Scrolls Online kunnen spelers kiezen uit drie verschillende facties, met ieder drie ra en. De Ebonheart Pact heeft de ra en The Nords, Dunmer en de Argonians; Aldmeri Dominion biedt de keuze uit Altmer, Bosmer en Khajit en Daggerfall Covenant bestaat uit de Bretons, Redguard en Orcs. Boven de ra en zijn er verschillende kla en om uit te kiezen. 

Level-systeem

De game volgt een traditionaal systeem van ervaringspunten, met spelers die in level stijgen. Het hoogste level bereiken, zou 120 uur in beslag nemen. Ontwikkelaar ZeniMax Online probeert dit systeem wel op een manier te presenteren die past bij voorgaande Elder Scrolls-games, waarbij het ook gedeeltelijk draait om verkennen en rondreizen door de spelwereld.

Quests zouden niet altijd door computergestuurde personages worden gegeven, maar soms ook nadat spelers al een bepaalde taak hebben vervuld. Het voorbeeld dat wordt gegeven is een speler die op een ondergrondse schuilplek stuit en daar alle vijanden verslaat. Hiermee redt hij een personage dat hem vervolgens beloont voor zijn daden. 

PvP

Player-versus-player in het spel draait om de drie verschillende facties. Zij kunnen ieder bepaalde vestigingen in de game innemen, onder meer via speciale wapens. Het belangrijkste PvP-doel in de game is om de Imperial City in te nemen binnen Cyrodill. De best presterende speler wordt emperor, wat daarmee bedoeld wordt, is echter nog niet duidelijk.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou