De discussie over de verschillende optische datadragers voor de Xbox 360 en PS3 blijft maar voortduren. Nu gooit nota bene Bizarre Creations, ontwikkelaar van de PGR-reeks, olie op het vuur. Een medewerker van de ontwikkelaar heeft namelijk op de officiele fora van PGR4 laten weten, dat de circuits in deze game geen aparte dag- en nacht settings zullen bevatten. De hoeveelheid beschikbare ruimte op een DVD zou simpelweg te klein zijn om zowel textures voor dag als voor nacht op te kunnen slaan.

"You won't see different times of day per city because this involves recreating all the textures again (one for day and one for night). Whilst this wasn't a problem for our dev team, it was a problem fitting all this data onto a single DVD."

Men probeert dit op te vangen met de verschillende weersomstandigheden die op een circuit voor kunnen komen. Ieder weerbeeld heeft een eigen belichting en kleurschema, waarbij bijvoorbeeld een regenachtige situatie een stuk duisterder over komt en sneeuw juist zorgt voor een koelere tint.

Met dank aan Sneaky Snake voor het melden van dit nieuws.